Må dåligt av p-stav
Är det någon som har mått dåligt pga av en p-stav.
jag har implanon och fått ökad ångest.
Är det någon som har mått dåligt pga av en p-stav.
jag har implanon och fått ökad ångest.
jag mådde jättedåligt av p-staven jag hade också implanon....så jag rekomenderar att du ska ta ut den om du mår dåligt...sköt om dig! kram/helen
I samma veva som jag satte in min Implanon fick jag en jätte jobbig ångest. Inte nog på det så hade jag oregelbundna, jobbiga menstrationer. Ta ut den!! Det är inte värt det. För min del så fungerade p-piller mycket bättre!
nån mera?
2 mån efter jag satte i min p-stav gick jag in i väggen, är sjukskriven än idag, över 2 år senare, tror inte p-staven är orsaken till min depression men kan mkt väl varit den som "knuffade mig över kanten" så att säga. Har väninnor som blivit jättedåliga och deras jävla skitläkare har sagt att dom kan "balansera" p-staven genom att ta antidepressiva.... vilket jävla skitpreventivmedel om det är så vanligt med ångest/depression att dom skriver ut antidepp för att balansera... bara sådär utan utredning..... nä. Aldrig mer hormonella p-medel!
Mådde hemskt av min och hade humörsvängningar och var deppig hela tiden. Så jag tog ut min och mår bra nu.
Hej!! Ja, jag tyckte också att det var jobbigt med P-Stav och mådde mysko av den. Därför tog jag bort den!!!!
jag har inte haft något problem med min p-stav. Har också implanon. har haft den nu i två år och tycker det är en frihet att slippa att komma ihåg p-piller. Visst lite humörsvägningar har jag men det hade när jag åt p-piller också.
Kom på några skillnader mellan p-piller och p-stav. med p-stav har jag inte haft regelbunden mens, till en början hade jag ingen alls som fick mig både bli rädd och sammtidigt skönt. Räddslan var om jag hade blivit gravid. Sedan efter ett halv år så fick jag mens igen men väldigt oregelbunden. Men nu är den lite mer regelbunden dock inte lika regelbunden som den är då man äter p-piller.
Jag mådde oxå piss a P-staven!
Minskad sexlust, ingen mens på 1½ år för att sedan ha småblödningar varje dag i 9 veckor. Fick jättedålig hy med finnar och plitor både i ansiktet och på hals/nacke och rygg och mina humörsvängningar var inte att leka med!!!!
Till slut bestämde jag mig för att ta ut den (efter ca 2 år) och efter det dröjde det över 13 månader innan jag fick tillbax min mens så snacka om att man kan förstöra sin kropp med dessa hormoner!!!
Jag skulle aldrig ens rekomendera min värsta fiende att sätta in en P-stav för även om det finns några få som det funkar bra för vet jag oerhört många som mått som mig eller ännu sämre!!!!
Nån Mera???
Jag hade också Implanon, och jag mådde sk*t! Jag var arg och irriterad och hade blödningar i 6 månader. Tog ut staven och blev "frisk" med en gång.
Hade oxå p-staven implanonen i 14 månader ca i armen.
Har reumatism o staven gjorde att de förvärrades (pga staven fick jag svårt o gå o ständig fruktansvärd värk i speciellt bena (skelettet).
vill tilläga att värken satt i precis hela kroppen men dock mest i bena.
Ingen ångest eller så..bara en massa värk.
Jag hade också p-staven Implanon i armen i exakt 6 månader. Min gyn sa att man skulle prova i 6 månader minst för att allt i kroppen skall stabilisera sig. Men jag blev deprimerad och hade mellanblödning i flera veckor i streck med ca 3-4 dagars uppehåll. Självklart birdog mina mellanblödningar till depressionen men det var inte bara det. sexlusten försvann och jag grät varje kväll. Var så lycklig när jag fick plocka ut den på dagen den 6-månaden.
Kan även tillägga att jag har 5 andra vänner som också använt sig av samma sorts stav och det är bara 1 av dessa som varit någorlunda nöjd. Denna tjej hade aldrig mens, hade kvar sexlusten och mådde någorlunda bra psykiskt. Det som hände med henne var att hon gick upp en massa i vikt och fick en mängd med finnar i ansiktet som hon aldrig haft innan så det gjorde att hon inte trivdes och efter 2 år tog även hon ut sin. De andra 4 tjejerna som använde sig av staven mådde som jag till och från.
Det är så viktigt att man hittar rätt preventivmedel för att kunna må bra på alla plan. Jag rekommenderar att söker upp din gyn och ber om ett annat alternativ.
Själv har jag gått över till minipiller; exlutena ( tror det stavas så) och jag mår mycket bättre nu!
När jag gick till sköterskan som satte in staven blev hon nästan lite paff o försökte övertala mig om o tänka över de här om jag verkligen vill ta ut den. Jag talade om precis hur de va me värken så till slut gick hon me på de. Jag fick ett samtal en vecka senare för då hade hon pratat me andra om mina biverkningar o tydligen är de så att de är fler o fler som har fått problem men inget är direkt dokumenterat o väldigt få i Sverige som har fått problem enligt henne (mitt fall blev dokumenerat).
Jag hade ingen mens på hela tiden, inga humörsväningar, utan bara värk.
Ångest är ju fruktansvärt o få de av p-medel hade man ingen aning om.
Jag har fått treonetta 28 utskrivet o som jag hämtat på apoteket som jag ska börja me så fort mensen har stabiliserat sig (förhoppningsvis redan den här månaden, riktiga mensen ska komma regelbundet i slutet av månaden men kommit mellanblödningar i mitten av månaden som arta sig efter min kraftiga svampinfektion som inträffade i mitten av Juni).
jag har haft inplanon och tog ut den för 3 veckor sen. (har haft den i 1,5 år). jag var ganska nöjd med den, förutom att jag har ingen sexlust och massor av finnar på halsen o i ansiktet. men jag tror inte att det e p-staven som har gjort det så här för jag har aldrig haft sexlust och alltid haft problem med finnar... men jag mådde bra när jag hade den, ingen depression eller värk o så som ni andra beskriver. men det låter ju helt förfärligt vad det verkar vara för biverkningar.
Nån mera?
Nu har jag tagit bort den!!!!!!