• sunshine82

I vilken vecka fixerar sig bebisen? Känner man det?

Jag är i vecka 31 och jag har kännt på mig att bebis vänt på sig med huvudet ner, min barnmorska kände efter och hon trodde att han hade vänt sig men va inte 100.
    Bebis trycker jätte hårt uppåt mot mina revben, och buffar lite lättare nedåt.
    Jag har kännt mer tryck nedåt nu den senaste veckan, får kissa oftare än vanligt. Jag har fått ont i livmodern när jag rört mig. Lider dock av foglossningar, men detta va inte foglossningar (jag känner skillnaden) utan detta kändes i kroppen, där nere.

Så frågan är om han börjat fixera sig ännu? Eller är det för tidigt? Kan man känna det och hur känns det i så fall?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden I vilken vecka fixerar sig bebisen? Känner man det?
  • PaulineS

Mina har fixerat sig sent, v 39 båda 2! Den stora märkte jag inte, men den lilla trodde jag att jag skulle DÖ! Gjorde hutlöst ont och jag var nära på att spy

• MikaelaEriksson

min fixera sig i 33, och det kändes, jag vaknade på natten & fyfan va ont de gjorde, sambon trodde att jag skulle föda! men de va ju bara lillen som fixerade sig! :P men de är inte alla som känner av det:P

• sunshine82

Aha men då dröjer det säkert minst en två veckor till innan bebis fixerar sig..

• Sannovitch

Kände när första fixerade sig, kanon ont gjorde de. Vecka 33 neråt Vecka 35-36 fixarade hon sig och vecka 37 låg hon så långt ner att de kändes som att jag kunde klia henne på huvudet :) väldigt fixerad sa bm o skrattade. :)

Andra barnet neråt från vecka 30 ca. vecka 32 i skrivandes stund så om jag känner när h*n fixerar sig denna gg ska bli kul o se.

För mig kändes fixeringen som ilningar ner i bäckenet o jätte ont ut i hela bäckenet o bak i ryggen. man kände att de pressades ngt neråt liksom.
    Magen sjönk rejält efter detta oxå kändes de som.

Älskade Nova
  • Teskedsmamman

Den första var fixerad i vecka 32 och det kände jag inte direkt, blev lättare att andas bara...

De andra två vet jag exakt när de fixerade sig för JISSES vad det ilade i foglossningen och vid koll så var de fixerade, v33 med tvåan och v34+v38 med trean, han vandrade mellan ruckbar/fixerade flera gånger...

Fick 3 killar på 3½ år - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • kanicka

Min första fixerade sig i vecka 35 ca och jag kände det inte.

Nu när jag väntar min andra så kände jag klart och tydligt när den fixerade sig och det var i vecka 34 ca.
    Mammas Elliott 070803 och lilla bebisen i magen 090309!
  • kanicka

Kan tillägga att min foglossning har blivit så mycket bättre efter det att båda barnen fixerat sig! Bäckenet blir ju inte lika rörligt....

Mammas Elliott 070803 och lilla bebisen i magen 090309!
  • Monica83

min fixerade sig i v 32..
    O haft mycke tryck neråt o massa samandragningar sen dess o förvärkar

• MalinV

Min bebis har legat med huvudet nedåt sen v 30, men är fortfarande inte fixerad i v 39+3. BM tror inte den kommer fixera sig förrän förlossningen startar. Verkar helt enkelt vara väldigt olika när de små rackarna fixerar sig!

• Papupata

Min vände sig med huvud ner v. 28-29 ngn gång (kommer inte ihåg exakt). v. 32 var hon fortfarande rörlig. I helgen (v. 35)kände jag att det blev lättare att andas och hickan flyttade sig längre ned, nästan till ljumsken. igår sa BM att hon är fixerad, vad hon kan känna.

• sunshine82

Det där med att man ska känna barnet hicka, jag har inte kännt något sådant vad jag kan komma på. Känner bara att han rör sig mkt varje dag. Spjänar med fötterna uppåt mina revben som gör så ont, och buffar lite med händerna på magen. Men någon hicka kan jag inte känna.
    Hur känns det då?

• Monica83
    Svar på #11
    Hicka känns lite som en rytm..
    Jag känner när min hickar på kvällarna på vänster sida av magen en rytm som hick     hick    hick
    Så håller de på så en stund..
    Sen beror de ju var bebisen ligger med ryggen för att man ska kunna känna den:)
  • Lady Gaga

Jag är gravid i v30 med andra barnet och jag har sen en vecka tillbaka ungefär börjat få jätteont baktill oxå. Har problem med foglossning men detta har jag aldrig upplevt förut. Första barnet fixerade sig i säte vilket jag inte ens märkte nånting av. Funderar på om det kan vara bebisen som börjat fixera sig som gör att det känns som att jag tappat tvålen i duschen på ett fängelse? Det gör som mest ont när jag går. Sen strålar det även i ljumskarna.

Bättre bly än illa fäkta
  • vivvan

jag är i vecka 37, men min lilla tjej är inte fixerad utan ruckbar...
    jag har ändå kännt ett jättetryck nedåt men det trycker ju på lika mycket nästan trotts
    att bebisen inte fixerar sig, dom ligger ju ändå med huvudet så långt ner...
    Jag var hos bm idag och hon sa att bebisen inte alls behöver fixera sig förän vattnet går.
    Nu väntar jag ju mitt tredje barn, och bara mitt första fixerade sig innan förlossningen så det beror ju lite på om man fått barn innan också.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Max 031124 Felix 050616 Bf prinsessan 090308♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden I vilken vecka fixerar sig bebisen? Känner man det?