• Anonym (hmmm)

hur tacka nej snällt?

En mamma från ÖF sysslar med homepartyn.
    Hon har mailat och frågat om någon var intresserad av att att få en genomgång hemma hos sig. Jag tackade nej med bortförklaringen att det var mycket att göra nu och att jag inte skulle ha tid. "Att jag tyvärr måste tacka nej" Får ett nytt mail om att hon kan komma och bara visa produkterna för mig, jag behöver inte fixa mer folk, att det bara tar 45 min. Vad svarar jag? Vill inte vara oförskämd men jag är inte intresserad av det hon vill sälja + att vi har det knapert med pengar. Tycker inte om sånt här.... känner mig lite påtvingad nu...=/

• Svar på tråden hur tacka nej snällt?
  • Anonym

säg som det är - du är inte intresserad av homepartyn helt enkelt!

• Anonym

Säg som det är. Att du inte tycker det är så intressant och inte vill slösa hennes tid eftersom du inte kommer köpa något heller.

Jag hade blivit glad för det svaret om jag hade varit hon. Hellre ett ärligt svar än att visa saker för någon som inte vill köpa ändå.

• Disis

Ärlighet varar längst! Det är inte oförskämt att vara ärlig!

• Anonym

Jag har en arbetskamrat som säljer Mary Kay och hon gör precis så där, jag blir också så himla irriterad men har sagt till att jag inte är intresserad för jag vet att jag kommer att känna mig tvungen att köpa något om jag ger efter för en demonstration. Stå på dig!

• SeTa

Som säljare tycker jag att du ska förklara att a: produkterna intresserar dej inte nämnvärt, och b: du har inte råd att lägga pengar på det.

Jag hade tyckt att jag kan lägga min tid vettigare än att tillbringa en kväll hos någon utan förtjänst.

• Anonym (hmmm)

Okej. Tack för svar. Jag satte ju mig själv i en lite knepig sits, eftersom jag skrev i mailet där jag tackade nej att det "lät lockande, men jag måste tyvärr tacka nej" Kanske hon tolkade det som att jag var intresserad, fast jag skrev det mest för att vara artig...

• Anonym

haha, jag (tillskillnad från andra hade ljugit) ..

-Vad säljer hon?
    Utgå ifrån det och säger att du "bara köper" ... nåt annat
    eller har en "speciell budget" som du måste hålla...
    eller att du har en svägerska som "redan säljer" och det verkade inget bra/du redan köpt av henne/lovat henne köpa därifrån...

Ärlighet suger och det är fint att ljuga!

• Kristin24

Skriv o svara att du inte är intresserad av sånt. Jag tycker också sånt där är jobbigt...dyrt och man känner sig tvingad att köpa fastän att man inte behöver.

Go och glad Kexchoklad
  • Anonym (hmmm)

Jag känner att jag borde ha skrivit i första mailet att "jag inte var intresserad av sånt". Men nu skrev jag ju inte det... Hur formulerar jag det så att det inte låter som världens största bortförklaring?

Svar på tråden hur tacka nej snällt?