Hur ska jag berätta för min pojkvän att/om jag är gravid?
Jag: 22åring som drömt om att få barn sedan jag var 7 år ungefär. Gjorde en abort mot min vilja för några år sedan, det tog slut mellan exet och mig pga att jag inte kunde se honom i ögonen och inte heller mig själv i spegeln efter att ha gjort något jag inte ville - för hans skull och bara få skit tillbaka.. " det är jobbigt när du gråter hela tiden.." nåväl.
Nu flera år senare sitter jag här.
Min pojkvän är underbar. Vi älskar varandra högt! Han vill plugga till polis och fyller snart 25. Vi har kört avbrutet sedan i November för att jag slipper äta antideppresiva om jag inte äter p-piller. Känner för första gången lycka i mitt liv - äkta sådan. :) Nu tror jag att jag är gravid.
Har sagt till honom INNAN vi började ha sex - jag gör aldrig mer abort. Vi har dessutom känt varandra sedan jag var 11 ungefär, så han vet om min abort.
Jag är så rädd att han ska påverka mig till en abort. Även fast jag vet att han ÄLSKAR barn (blev morbror för några månader sen och är supersöt med barnet) vi har redan bestämt namn osv... Så jag tror inte att jag "förstör" hans liv..
Hur lägger man bäst fram det? Killar? Hjälp mig. Kommer han förlåta mig om jag behåller det? Även om han blir rädd/ledsen i början? Han betyder allt för mig.
Förresten, förra graviditeten uppstod TROTS p-piller.
De glömde även kvar rester som gjorde att jag fick göra en till 5 dagar senare - därav skräckupplevelsen som gav mig tung deppression.
Ni får gärna bolla tankar med mig.