• Hoppetossa

Hur ska jag berätta för min pojkvän att/om jag är gravid?

Jag: 22åring som drömt om att få barn sedan jag var 7 år ungefär. Gjorde en abort mot min vilja för några år sedan, det tog slut mellan exet och mig pga att jag inte kunde se honom i ögonen och inte heller mig själv i spegeln efter att ha gjort något jag inte ville - för hans skull och bara få skit tillbaka.. " det är jobbigt när du gråter hela tiden.." nåväl.

Nu flera år senare sitter jag här.
    Min pojkvän är underbar. Vi älskar varandra högt! Han vill plugga till polis och fyller snart 25. Vi har kört avbrutet sedan i November för att jag slipper äta antideppresiva om jag inte äter p-piller. Känner för första gången lycka i mitt liv - äkta sådan. :) Nu tror jag att jag är gravid.

Har sagt till honom INNAN vi började ha sex - jag gör aldrig mer abort. Vi har dessutom känt varandra sedan jag var 11 ungefär, så han vet om min abort.

Jag är så rädd att han ska påverka mig till en abort. Även fast jag vet att han ÄLSKAR barn (blev morbror för några månader sen och är supersöt med barnet) vi har redan bestämt namn osv... Så jag tror inte att jag "förstör" hans liv..

Hur lägger man bäst fram det? Killar? Hjälp mig. Kommer han förlåta mig om jag behåller det? Även om han blir rädd/ledsen i början? Han betyder allt för mig.

Förresten, förra graviditeten uppstod TROTS p-piller.
    De glömde även kvar rester som gjorde att jag fick göra en till 5 dagar senare - därav skräckupplevelsen som gav mig tung deppression.

Ni får gärna bolla tankar med mig.

• Svar på tråden Hur ska jag berätta för min pojkvän att/om jag är gravid?
  • frilin

Det finns ju inte så många sätt att berätta. Och han är ju också ansvarig då ni båda vart med på att köra med avbrutet samlag. Det går säkert bra!

• Sizin

Berätta det bara, han kan ju fortfarande plugga till polis fast ni har en liten bebis.. tror han kommer bli väldigt glad som du beskriver han. Men om han blir lite så shockad e honom tid att tänka..

• trädgårdstjejen

Förbered honom om att du kanske är det, berätta att du är sen och att du tror att du kanske är gravid, så hinner han kanske smälta det lite innan han står inför faktum.
    Om det är så att du trots allt inte är gravid så har han ju iallafall fått sig en funderare =)

Lycka till!

• Sizin

men tänk om han blir jätte glad att hon är det och så visar det sig att de va falskalarm..

• Sizin

men tänk om han blir jätte glad att hon är det och så visar det sig att de va falskalarm..

• Blåklockan79

Tänk på att om du bara berättar att du är gravid, så måste han få tid att smälta nyheten! Du har ju trots allt känt efter och funderat på om du är gravid. Och skrivit en tråd här innan du testar dig, så du har ju haft mer tid på dig att ställa in dig och fundera på hur livet kommer att bli.

Min kille blev rätt chockad när jag berättade det, fick bara ett jaha till svar och sen var han tyst hela kvällen, och då hade vi ändå försökt ett tag...

Lycka till!

• Bonnie Tyler

Han blir säkert lite chockad, men eftersom avbrutet samlag är typ rätt kass preventivmetod, så borde han ju fattat att du snart skulle bli gravid, eller?

Annars borde han kört med gummi, liksom...!

Han blir säkert glad! Ge honom dock lite chans att bli omtumlad!

• SanSin
    Sizin skrev 2009-02-10 10:25:34 följande:
    Jamen det går ju att ordna. Det är ju bara att försöka aktivt sen. =)

Men som kille i 25-årsåldern så bör man ju veta att har man sex utan skydd så blir det till slut barn, vare sig man vill eller inte. Så jag tror inte han kommer bli ledsen eller arg. Blir han det så skulle han tänkt ett steg längre innan!
  • Tvåbarnsmor

Jag och killen var i samma sist nästan, min mens krånglade pga min p-stav och han visste om vad som kunde hända om vi inte var noga med skydd, jag tog ut p-staven som vi bestämt men tydligen skyddade vi oss inte tillräckligt och jag hade också sagt att ALDRIG abort igen. Mådde också jätte dåligt över den, usch usch! Sen blev jag gravid och jag både grät och hade ett leende på läpparna när det visa positivt på stickan. Han var på jobbet då så jag ringde honom och sa att vi hade lite och prata om när han kom hem, men nyfiken som han var ville han veta så jag sa och han blev väl rätt chockad han också, blev tyst i telefon först! hehe. Han ville inte ens ha barn så "tidigt" men han ändrade åsikt direkt när han kom hem och nu har vi världens underbaraste son som blir 8veckor imorgon :)

• levina

Om ni båda har varit överens om att inte ha p-medel alls under sexet...och avbrutet...vilket för mig är samma sak som att "blir det så blir det"...eftersom han läcler så mycket spermier under tiden iallafall...

Berätta att du kommer göra grav.test...och ja...han visste ju att du inte kommer att göra abort mer.

• Hägerbo

Tyckte de bästa sättet va nått ja läste här.

sätt på ugnen å lägg in en bulle å ropa in han i köket, när han frågar varför ugnen e på så e juh de självklara svaret att "vi har en bulle i ugnen".

gör givetvis ett test så du e säker först

• Melonrush

Testa så du är absolute säker på att de är nått =) Annars kan det ju hända att ni blir besvikna bägge två , vet ju själv när man har gått och undrat om det varit och man målar upp värsta bilden, och sen visar sig att det inte var det man trodde .

En kompis till mig, gjorde en liten rolig sak när hon skulle berätta . Hon köpte två par bebis strumpor ett i blått och ett i rosa . Sen slog hon in dom i fina paket och sa till sin gubbe att han skulle välja ett av paketen . Han valde ett och fick rosa .. Och jävlar vad han tänkte . Och sa -rosa bebis strumpor--- ÄR DU GRAVID??? ..  lite komiskt var det också att dom fick en liten alva ..

Menar att man behöver inte göra detta som värsta grejen och bli nervös .. visa detta med glädje och nått roligt som kommer hända ..

Svar på tråden Hur ska jag berätta för min pojkvän att/om jag är gravid?