bada med bebis?
under enkelt, när kan man bada med bebis, sonen är 3 månader men väger runt 5.3kg finns en uppvärmd bassäng i grannstaden på 35 grader. visst kan man bada med han där redan nu?
under enkelt, när kan man bada med bebis, sonen är 3 månader men väger runt 5.3kg finns en uppvärmd bassäng i grannstaden på 35 grader. visst kan man bada med han där redan nu?
Det borde du kunna men räkna med att du inte kommer att vara där så länge för dem små orkar inte och kan bli jätte rädda o skrika mycket.
det är inga problem. vid babysim så är basängen inte varmare än så. tom någon grad lägre.
Ingen av mina barn har blivit rädda och skrikit utan tyckt det varit väldigt skönt. men däremot så orkar dom inte länge. max 30 minuter.....
Min dotter skrek som en galning så det ekade o hela hallen, fast nu älskar hon att bada. Helt olika hur barn reagerar ju
okej, ja han älskar ju att bada hemma. han plaskar i badkaret med nån av oss så. men badblöja kan man köpa de där engångs eller måste man köpa innan? även som passar en sånn liten?
På våran simmhall kan man köpa engång på plats men omdu planerar att gådit fler gånger så köp ett par riktiga simbadbyxor åt honom. finns på lindex vet jag
jo ja vet. de som finns i libero/pampers är ju från 7 kg... få se mailade stället nu för att se om de har engångsdär att köpa. annars får man kanske skaffa "simbyxblöja" ska man ha någonting under de som finns på tex. babyproffsen el lindex.. eller ska man bara ha de som ser ut som badbyxor och ingen blöja, eller har man blöja under *nybörjare*
Badbyxorna för spädbarn har inbyggd blöja som gör att ev bajs som kommer inte läcker ut så lätt (även om man måste gå upp om barnet bajsar). På badhuset här (kommunalt) säljer de engångsbadblöja för 10 kr st och badbxor för 100 kr (kostar annars 160kr på andra ställen har jag sett). De byxorna är från 4 el 5 kg-7 kg och 7kg- ?
Köper du riktiga badbyxor så är det viktigt att de sitter åt vid benen och midjan (såklart måste även engångsbadbyxan göra det med).
Ha de så kul i badet!
De här använder vi på vårt babysim
www.dolphinswimwear.se/