Anonym skrev 2009-02-10 10:35:44 följande:
Jo, visst ska vi vänta med barn tills jag mår bättre. Men den här ångesten bara flög på mig nu för två veckor sedan och jag kan knappt gå ut, jag har aldrig haft något sådant här förut. När jag var sönderstressad en gång fick jag setralin men slutade efter bara några piller...tyckte nog det var placebo. Men nu sedan jag var inne på psykakuten har jag bara ataraxen och jag känner att de hjälper dåligt. Jag vill ha något jag kan äta lite långvarigt...men som inte är sådär jättestarkt och beroendeframkallande...och som jag i så fall kan fortsätta med under grav om jag börjar må bättre...
Ett sånt preparat tror jag inte finns. Bensodiazepiner är riktigt effektiva men inget man kan äta i längden. Och jag tror inte att mediciner kommer lösa dina problem i längden. Vill du få ordning på tillvaron måste du nog bearbeta vad du upplever. Och spara inte det arbetet till graviditeten eller småbarntiden!
Sök psykolog via vc om du inte fått någon bra kontakt via psykakuten. Hoppas det fixar sig! Lycka till!