• Anonym

urinvägsinfektion av bad?

Jag misstänker att jag har urinvägsinfektion men funderar nu lite på varför jag fått den. Badade jacuzzi förra helgen, badade 2 gånger och bastu däremellan och efter. Kan en sån sak ge infektionen eller?
    Eftersom jag aldrig haft uvi förut så undrar jag vad som orsakat den...

• Svar på tråden urinvägsinfektion av bad?
  • Anonym (Sadie)

Min bm rekommenderade inte att man skulle  bada jacuzzi pga infektionsrisken. Det kryllar av bakterier och svampar i sådana bad. Brukar till och med stå förbjudet för gravida eller på egen risk för gravida vid bubbelpoolerna på badhusen.
    Jag har haft möjlighet 2 ggr att bada sådant, men jag har avstått, har hört att allt bubblande kan vara skadligt också för barnet i magen.

Bastun borde du inte fått uvi i från, om du satt på en egen handuk.

Jag har haft uvi 2 ggr nu under min graviditet, men jag tror jag har fått det pga efter sex. Man är mkt mer känslig nu. Så efter det va det sex direkt efter dusch som gällde och sen nu när jag är i vecka 30 så kör vi faktiskt med kondom.

Som sagt när jag fråga min barnmorska om jag kunde bada bubbelpool, så sa hon att jag riskerade att åka på en uvi till.

Inte kul att ha uvi, och man måste bli behandlad och få penecellin, det är jätte viktigt som gravid.

• Anonym

okej, tack, då är det nog därför jag fått det här.

Jag är iofs inte gravid men det måste ju va lika stor risk att få det i bubbelbad ändå.
    Jag har inte varit o kollat om det är det heller men eftersom jag e kissnödig hela tiden o det svider i underlivet, lite "torr" känsla så tror jag att det är det. har även lite ont i magen till o från men nu dricker jag en massa tranbär o citron så det kanske lägger sig.

Svar på tråden urinvägsinfektion av bad?