• Fidelis ad urnam

Sökes! Nyttiga lunchlådor.

Jag äter enligt viktväktarna och märkte ganska omgående att färdiga matlådor från jobbområdets restaurang inte funkar. Det blir förmånga points till lunch vilket gör att jag inte kan äta på hela dagen. Inte bra.
    Så nu har jag accepterat faktum och ska bunkra upp med nyttiga matlådor.

Det jag behöver från er är beprövade, nyttiga matlådor som funkar bra att värma i mikro.

Sallader är bra, men inte jämt. Vill ha lite varm mat också.

Tacksam för alla recept ni kan skänka mig.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Sökes! Nyttiga lunchlådor.
  • fialisastina

viktväktarnas nollpoints-soppa? Går ju att göra i storkok och slänga ner räkor/kyckling whatever i, så det blir lite variation.

• Fidelis ad urnam
    fialisastina skrev 2009-02-10 11:32:25 följande:
    viktväktarnas nollpoints-soppa? Går ju att göra i storkok och slänga ner räkor/kyckling whatever i, så det blir lite variation.
    Ja det är en bra idé och funkar säkert de dagar då jag inte tränar.
    Men om jag ska träna direkt efter jobbet (gympa och core) borde jag kanske äta någonting mer matnyttigt.
  • LiL

Gör storkok av VV's kalops, dillkött, kålpudding mm och frys in. Potatis är ju ingen höjdare att värma i micron så dela ner blomkål eller broccoli i en burk, fyll den med vatten och värm i micron ca 2 min och ät till.

• Fidelis ad urnam
    LiL skrev 2009-02-10 11:58:19 följande:
    Gör storkok av VV's kalops, dillkött, kålpudding mm och frys in. Potatis är ju ingen höjdare att värma i micron så dela ner blomkål eller broccoli i en burk, fyll den med vatten och värm i micron ca 2 min och ät till.
    Nej jag tycker inte om uppvärmd potatis, bra tipps tack
  • Katja77

Lins- och böngrytor är både mättande och nyttigt.

Svar på tråden Sökes! Nyttiga lunchlådor.