• Anonym

Hjälp mig!!!

För 1 år sedan var vi utomlands och min dotter ville fläta håret,ni vet så som de brukar göra utomlands när de delar upp håret med en sådan kam med en pinne i ena änden och kam i andra,och flätar små flätor från pannan och upp till toppen på huvudet och låter resten av håret hänga!!!Min man och dotter åkte i väg och gjorde det och jag stannade vid poolen.När de kom tillbaka hade min dotter en reva i benan på ca 2 cm som jag inte vet när hon har fått men jag förmodar att hon har rivit upp det när hon gjode benan med den sk pinnen på kammen.De tar i något kletigt i håret när de flätar så min man och dotter hade redan varit på hotellrummet och tvättat hennes hår annars kunde jag ju sett om det var färskt blod runt såret.Nu är jag orolig att hon har fått någon blodsmitta,är jag tramsig då??Vet att det isåfall måste ha suttit smittat blod på pinnspetsen sedan innan som min dotter fick in i såret,och jag vet inte hur länge smittat blod smittar utanför kroppen,men jag kan inte släppa att hon har blivit smittad av något!!Är jag bara tramsig eller ska jag gå och testa henne???Nu ska vi snart åka utomlands igen och hon ska få en twinrix spruta inför resan,men om hon redan har hepatit B hur blir det då om hon får vaccination mot det???Väldigt tacksam för savar!!

Svar på tråden Hjälp mig!!!