• jomi

Huvudfoting NÄR?

Som rubriken lyder......

Nyfiken på NÄR barn brukar kunna måla huvudfotingar????

• Svar på tråden Huvudfoting NÄR?
  • Anettan73

När dom är 4.. Men min son kunde inte göra dom. Sen har han noll intresse för att rita istället.

Ge honom en verktygslåda så kan han alla verktyg från hammare till rubank och polygrip...

När han skulle rita ett + så fattade han inte riktigt. Då sade min man. Hur ser en stjärnskuvmejsel ut... Och gissa vad han ritade.. Ju +...

Så dom godkände honom ändå ha ha ha

Alla barn har olika intresse så är det bar och det sade hon på bvc med..

• cavat

Två veckor innan sin treårsdag ritade vår dotter sina första huvudfotingar, de var riktigt detaljerade med armar och fingrar, ben och skor. Hon ritade tom knappar längs magen på huvudfotingen. Jag blev riktigt imponerad faktiskt.

• 010306

Äldsta lärde sig ett par månader innan 4 årsdagen, Mellantjejen som är ett ritfreak vid 2 1/2 år. Minstingen kan inte än & är strax över 2 1/2.

• jomi

Min dotter är 2år och 4 månader och kan måla hela familjen!
    Jättegulligt
    Var bara lite nyfiken på vad som är "normalt"
    Men hon ÄLSKAR att rita så....

• vittra

Min uppfattning är att det brukar komma någon gång mellan 2½-3½ år, alltså runt 3 år. Dvs om de nu ens har ett intresse för att rita På kontrollen vid 4 år ska de kunna rita "föremål" och oftast är det ju huvudfotingar (gubbar) de brukar rita men självklart inte alltid.

Det har hänt att vår dotter har gjort huvudfotingar och när hon väl gör det är de väldigt detaljerade, 3 år och 3 månader är hon nu, men det är mycket tydligt att det inte är något hon är intresserad av... än så länge åtminstone. Det är lite synd, för hennes pappa är konstnär och givetvis blir det ju att man gärna vill att hon också ska ha intresse i att måla!

• Rigmor Mortis

Dottern var runt tre år när hon började. Hon gör fortfarande huvudfotingar fast nu har de örhängen, rynkor i ansiktet, örhängen, klackskor etc. - märkligt att hon missar den "lilla detaljen" kropp  

• Glittran

Min dotter är 2 år 8 mån. Hon ritar mest virrvarr på pappret. Har precis börjat försöka rita så att det föreställer något. Eftersom hon snöat in på bokstäver försöker hon rita bokstäver...
    Det är svårt att se vilka bokstäver hon ritat - man får fråga.

Jag skulle tro att huvudfotingarna är minst några månader borta - om hon nu får ett intresse för att måla sådana.

Svar på tråden Huvudfoting NÄR?