• Humminggirl

Amnings-bh och amningströjor - är det verkligen nödvändigt??

Ska det verkligen vara nödvändigt med specialkläder?

Kan man inte fortsätta köra på sina sport-bh:ar och skaffa blusar och skjortor med knäppning fram istället för amnings-bh och amningstrjöjor?

Vad är det som är så bra med specialkläderna?

• Svar på tråden Amnings-bh och amningströjor - är det verkligen nödvändigt??
  • Plutten Augusti07

Amningströjor köpte jag några men tyckte mest var var bökigt och kladdigt då sonen smaskade på och kladdade rätt mycket. Amnings bh tyckte jag var bra när vi var borta eller hade gäster som inte fattade att man inteska sitta o stirra...det var lättare att få på amningsnappen och inte behöva blotta hela bröstet med en amningsbh. Fördelen med amningströja är ju att du inte behöver dra upp tröjan och visa den vackra magen

• gbrielsmamma

det väljer du j själv vad som käns mest bekvämt och är smidigt. anser nog jag.

• Pormoicheia

Tröjor är enligt mig överflödiga. Det är bara att ha ett tunnt linna under tröjan så slipper man visa magen när det är dags att amma.

Amning-BH dock kändes väldigt bekvämt och praktiskt. Men visst funkar det lika bra med vanliga topar o.s.v.

No poo is da shit
  • e girl

Jag använder bara anmningsbh:ar och amningskläder från BOOB. Jag tycker att de är smidiga, sköna och snygga. Jag känner mig bar om jag ska knäppa upp knappar i en skjorta eller dra upp och en tröja och sitta med magen bar. Men gör det du är mest bekväm med.

• Cecese

Jag ammar mitt fjärde barn och har inte haft någon amningströja än, funkar lika bra att ha linne under kläderna så drar man ner linnet under bysten när man ammar. Amningsbh skulle jag dock inte klara mej utan.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Krabbolina

amnings bh är praktiskt om man är iväg, likadant med amningströja.
    Jag ska köpa amningslinne att ha under mina vanliga tröjor så slipper jag visa hela magen och jag slipper frysa om den,när jag ammar bland folk.

Sport-bh har jag haft men tycker att det stoppar upp mjölken i bröstet vilket kan leda till mjölkstockning. För en sport-bh sitter ganska tight och ska man då bara få fram ena bröstet så hamnar resåren knasigt på bröstet.

• Chanteuse

Tröjor har jag aldrig köpt, dels för att det inte behövs o dels för att dom är så fruktansvärt dyra.
    Amnings BH rekommenderar jag starkt.

• MizzTez

Jag hade inget sånt nu..
    Med dottern hade jag en svinskön amnings-bh men det slutade med att jag var tvungen att gömma den just för att den var så skön och jag ville bara ha den heeeela tiden! Den var dessutom från början av 90-talet så den gick absolut inte att hitta nå mer! *pust*
    Men det går lika bra utan.. Jag hade en sport-bh en större storlek bara för att den inte ska trycka och sen kunde jag sno gubbens t-shirtar som är stora så det var lätt att dra upp dem.

• Alisa

NEJ

Med första sonen hade jag bara en amningsBH och gillade den. Men hade vanliga kläder.

Nu med dottern köpte jag några tröjor, men det blev så att mjölken aldrig kom igång ordentligt, så tji fick jag 
    Men jag tyckte det var bökigt bara att prova få ut tutten ur träjan, kör hellre med vanliga kläder om det blir fler barn.

Svar på tråden Amnings-bh och amningströjor - är det verkligen nödvändigt??