Ofta förkyld förälder
Jag har en son på 2,5 år som går på dagis. Allt sedan vi fick vår son, och särskilt sedan han började på dagis så har jag varit förkyld i princip varje månad. Minsta snuva han åker på så blir jag skitförkyld med feber och allt. Min sambo, hon blir inte alls lika förkyld. Jag verkar mycket känsligare. Jag har varit förkyld som sagt 1 gång varje månad nästan och tvingats stanna hemma från jobbet i några dagar varje gång. Någon som känner igen sig i detta? Tror jag på senare år alltid varit lite känslig vad gäller förkylningar, men detta är löjligt.
Var hos läkaren igår och nämnde detta och hon ansåg väl att det var ganska mycket, men verkade inte vara allt för onormalt som småbarnsförälder. Hon sa också att om det hade berott på ett svagt immunförsvar så hade jag åkt på lunginflammationer och andra svårare infektioner. Att jag får feber och återhämtar mig relativt snabbt är snarare ett tecken på ett aktivt och bra immunförsvar. Andra människor påstår att mitt immunförsvar inte hinner återhämta sig. Jag blir förvirrad.
Men det jag vill veta är om någon känner igen sig, eller om jag som förälder är ensam om detta.