• fam kaos

Vad är det som svider så runt munnen?

Har haft det i nån vecka nu och det går inte över. Det är som en torr svidande kant runt läpparna. Jag som annars har väldigt färlösa läppar ser nu sminkad ut och med skarpare läppenna runt kanterna. Kan det vara munsår fast det är runt hela munnen och inte går över?
    Värst är i mitten där det svider och gör ordentligt ont.
    Vad kan det vara?

• Svar på tråden Vad är det som svider så runt munnen?
  • Philofix

Tyvärr ingen aning, men jag har samma problem med sveda på överläppen.

Äntligen.....efter 50 dagars väntan
  • Elli47

Kan det vara torrt helt enkelt? På vintern är det ju torrare luft och det i kombination med blåst och kyla gör att det behövs lite cerat. Prova arméns hudsalva som finns på apoteket, den är jättebra!

• fam kaos
    Svar på #2
    Nej, jag har provat massa mjukgörande men det blir inte bättre. Jättekonstigt.
  • fam kaos
    Svar på #4
    Nej men gud, det lät äckligt. Nej det får vi hoppas att det inte är, vad det nu än är
  • Elli47
    fam kaos skrev 2009-02-10 17:22:03 följande:
    Svar på #4Nej men gud, det lät äckligt. Nej det får vi hoppas att det inte är, vad det nu än är
    fam kaos skrev 2009-02-10 17:17:48 följande:
    Svar på #2Nej, jag har provat massa mjukgörande men det blir inte bättre. Jättekonstigt.
    Du borde kanske vända dig till en läkare för att kolla upp det!
  • fam kaos
    Svar på #6
    Känns lite fånigt bar för sveda runt munnen Jag funderade på anti som ma ser så ofta åp reklamen, kan den vara bra?
  • fam kaos
    Svar på #8
    Svårt att slappna av när det gör ont. Jag får också torra läppar varje vinter och detta är nåt annat.
Svar på tråden Vad är det som svider så runt munnen?