• Superolga

Hur för man med försäkringen vid ägarbyte?

Hej

Jag försöker hitta ett nytt hem till min ena katt. Min fråga är om man nu hittar någon lämplig som vill köpa katten, ringer man bara försäkringsbolaget och säger det är en ny ägare som ska ta över försäkringen eller ska nya ägaren ringa? (har nyss betalat in för ett år). Vill inte hamna i en situation där jag måste betala om katten skadar sig efter den är såld.

Ägarbytes papper till Svenska kennelklubben hittade jag på deras hemsida så det är ju bra!

• Svar på tråden Hur för man med försäkringen vid ägarbyte?
  • Fru annmi

Du kan ju alltid säga upp försäkringen & låta den nye ägaren försäkra själv eller skriver du över din försäkring på den nye ägaren...
    Kontakta ditt försäkringsbolag så hjälper de dig med detta!

• Superolga

Jag gjorde så att jag ringde ( agria, har dom denna katten i folksam men dom stängde 17).

Man kan flytta över försäkringen och den nya ägaren får då betala in nya avgift fär ett år och jag får tillbaka mina pengar. Gick inte att "mina" inbetalade pengar betalde försäkringen åt dom.

Bästa sättet är väl just flytta över försäkringen då den är obruten.

• Fru annmi
    Superolga skrev 2009-02-10 19:01:21 följande:
    Jag gjorde så att jag ringde ( agria, har dom denna katten i folksam men dom stängde 17). Man kan flytta över försäkringen och den nya ägaren får då betala in nya avgift fär ett år och jag får tillbaka mina pengar. Gick inte att "mina" inbetalade pengar betalde försäkringen åt dom.Bästa sättet är väl just flytta över försäkringen då den är obruten.
    Vi har gjort så att försäkringen sagt upp & nye ägaren tecknar en egen i de bolag de önskat...
    Men du kan ju göra så som du skriver oxå,men då skriver man över försäkringen till nya ägaren,det får du göra & då får de betala in nä inbetalningskortet kommer & du får tbx pengar från försäkringen.
  • Superolga

Ja får se hur det går...Inte så lätt hitta nytt hem till en lite äldre dam.

Tack för dina svar

Svar på tråden Hur för man med försäkringen vid ägarbyte?