• olandstoken

Höggravid? När?

I vilken vecka räknas man som höggravid?

• Svar på tråden Höggravid? När?
  • MammsaJenny

De två sista månaderna brukar jag säga. Då är man allmänt otymlig, klumpig, stor och glömsk. :)

• zlota

haha ja glömsk måste jag hålla med om..glömder tom vad vi ska ha till middag här hehe

• Armino

Ååå... Jag är så himlans avundsjuk! Jag vill också vara höggravid! Men det första delmålet är att bara bli gravid Flört

Vinterklädd blogg camabo.blogspot.com/
  • olandstoken

aha, jag är i vecka 31+2 = höggravid då "nä, ja kan inte springa efter bussen, jag är faktiskt höggravid"

ja, det är konstigt att man blir allmänt glömsk, och även lite korkad... haha

• EnFruSislak

Då e jag också höggravid! Och då e det ju helt normalt att jag fastnar mellan sätena då jag ska försöka ta mig fram mellan dem fr. bak till framsätet! Skööönt!

• Emelie09

Har undrat samma sak. Vad bra att jag hittade den här tråden. Är oxå höggravid då 31+1

• goldensea

Då kan jag alltså också räkna mig som höggravid.. Är i vecka 36 och går som en pingvin, känner mig som en flodhäst och minns ju knappt var jag har mina glasögon när jag har dem på mig....

• DizNick

Men oj då e jag oxå höggravid! hehe

Går in i v 29 idag.

Klumpig=) hehe det e bara förnamnet!

• Air

Hahah, jag har funderat över samma sak. Höggravid är man alltså! coolt. Höggravid, glömsk, lömsk, känslig och hungrig. Yes yes!

• GrönaDruvan

Jag är höggravid, är i vecka 37.. är jag den ända som inte känner sig höggravid?? Känner mig inte så tung o klumpig osv.. det är iof skönt, men känns som de flesta känner sig SÅÅÅ höggravida... Lite småkorkad och glömsk är man ju förståss..

• solouniko
    GrönaDruvan skrev 2009-02-14 21:37:02 följande:
    Jag är höggravid, är i vecka 37.. är jag den ända som inte känner sig höggravid?? Känner mig inte så tung o klumpig osv.. det är iof skönt, men känns som de flesta känner sig SÅÅÅ höggravida... Lite småkorkad och glömsk är man ju förståss..
    Jag går in i vecka 36 imorgon och känner mig inte heller speciellt höggravid fatiskt. Sover bra, inga krämpor (förutom denna jäävla halsbränna) och inga andra bekymmer heller. Men det kan såklart variera från dag till dag också.

Idag har jag promenerat två timmar med hunden och känner mig hur pigg som helst. Medans igår bakade jag och stod i köket hela dagen och kände mig som en nittioåring på kvällen, men för det mesta känner jag mig hemskt o-gravid :D
  • mamma20sthlm

hihi imorgon är jag höggravid:D

• lisarädisa

Skönt, då kan jag skylla på det när jag är obegripligt fumlig, och till exempel tappar saker. Igår kväll när jag skulle servera mig och pojkvännen en god efterrätt hamnade den ena portionsformen upp och ned på köksgolvet, häromveckan var det en ungspannkaka - OGRÄDDAD! - som dekorerande köket... Eftersom jag är i vecka 30 beror allt så klart på att jag är höggravid :)

• MittNyaJag

Oj, blir man höggravid så "tidigt"...
    Jag började nog inte "känna mig" höggravid förrens i typ v. 32 eller nått. :)

Svar på tråden Höggravid? När?