• miss lyckad

ip.adress på blogg.se

Är det någon som vet om man kan se ip.adressen till de som har läst ett inlägg i ens blogg på blogg.se. När någon kommenterar så syns ju ip.adressen, men om man vill kolla vilka som har läst ens blogg, går det?

• Svar på tråden ip.adress på blogg.se
  • Fru Humla

jag har inte sett nåt sånt, säg till om du hittar

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • miss lyckad

Jag har inte heller sett ngt sådant, men vet en som påstår att det går. misstänker dock att hon gör det bara för att man ska tro att hon vet att man läser hennes blogg. Hon är inte riktigt klok i huvudet (men kan inte låte bli bloggen ändå )

• Trileia

Ja alltså. Man ser ju inte vem personen i fråga är men jag kan iaf se vilka ip:n som läst min blogg.. ja.

• miss lyckad

det innebär alltså att det är slut på smygläsande av bloggar och hemsidor... trist

• miss lyckad

Trileia skrev 2009-02-10 23:16:41 följande:

Ja alltså. Man ser ju inte vem personen i fråga är men jag kan iaf se vilka ip:n som läst min blogg.. ja.
    men sen finns det väl sätt att ta reda på vem som har ett visst ip.nummer. eller?
  • Trileia
    Tja om någon kan räkna ut det med hjälp av din IP, ungefär var du bor i världen, vilket op-system du använder och i vilken upplösning..
  • Trileia

Nej det tror jag inte. Det är nog inte så lätt som man tror.
    Man kan se på ett ungefär vart någon bor. Om jag kollar min IPadress står det att jag bor en aning fel, men det är nära. Men jag tror inte någon kan veta att det är jag.

miss lyckad skrev 2009-02-10 23:18:54 följande:

Trileia skrev 2009-02-10 23:16:41 följande:
    men sen finns det väl sätt att ta reda på vem som har ett visst ip.nummer. eller?
  • miss lyckad

har för mig att jag sett ngn stans att det går att kolla upp ip.nummer och sedan se på en karta var de finns.

Hoppas dock att jag har fel så hon inte vet att jag smygläser hennes blogg :-P

Svar på tråden ip.adress på blogg.se