• sweetfia

Orolig, vit fläck i ögat..

Varje gång man tar kort på min son så blir hans ögon röda. alltid! Nu har det ena börjat bli vitt istället för rött :S
    Kom på när jag tittade igenom korten att jag läste om en flicka som hade cancer som upptäcktes så..
    det är inte bara på ett kort utan flera..

• Svar på tråden Orolig, vit fläck i ögat..
  • AnneSophie

Då tycker jag att du ska ta din son till en ögonläkare. Jag minns det där fallet som du pratar om, och även om jag inte är så nojjig av mig, så hade jag nog bett någon ta en titt iallafall.

(¯`°?.¸♥ Moder Rosa ♥¸.?°´¯)
  • Bebis

Kommer oxå ihåg det där. Ta kontakt med en läkare.

Don't Panic
  • sweetfia

Ja, har en tid hos ögon på måndag, vi ska dit för att han skelar. och det är i ögat som han skelar med som det är mest vitt i så att säga.. :S

*alltid är det nått*

• Solskensmor

Du ska ju inte måla upp det värsta direkt, det finns andra orsaker till att inte reflexen går igenom. En orsak kan ju också vara starr, det föddes vår yngsta med på ett öga. Det opererades, och nu utvecklas synen precis som den ska. Lycka till....

• sweetfia

Okej, men känns ju som om det är någonting..
    Väntar på samtal från ögon nu, de ska ringa upp vid elva, få se vad de säger..

• sweetfia

Var ut och läste om cancer i ögat och om hur man upptäcker det,
    de var att man får vita ögon på foton och skelning..
    Låter ju inte bra.
    Fan jag som redan lider av ångest jag kommer ju fan klappa
    ihop i helgen.. om man inte har sån tur att vi får komma på fredag eller nått.. fan!

• Beccabecca

Vissa kameror ger ju lätt röda ögon. Jag tror att det beror på skelningen. Har själv sett sådana bilder när ögonen nästan blir vita - just på personer som skelar. Låt läkaren undersöka och oroa dig inte i förväg!

• Vårsolen

ja fy 17 det låter läskigt och jag som lätt nojar förstår absolut att du blir orolig, bra att du har kontakt med ögon.
    Håller tummarna för att allt är som det ska iaf

• sweetfia

har nu fått en akut tid imorgon vid tio tiden.
    ögonläkaren har eg inte mottagning då men vi får komma extra.
    Skönt! slippa vänta hela helgen.. nu är jag bara nervös inför undersökningen då min son har ett hett temprament så kommer han att skrika o grina och då kan ju ingen undersökning göras :S
    och då skulle det bli sövning längre fram, är livrädd för sövning.. men men.. han måste ju bli ordentligt undersökt..
    värre blir det väl när han fått droppar och inte ser nått, blir att köpa en stor påse godis eller nått och muta honom med,
    här är alla medel tillåtna.. vill inte vänta på besked..
    för de lär ju kunna se direkt om det är nå knas?!

Okej, ja det kan ju vara skelningen och jag hoppas verlkigen att det bara är det !!

• Beccabecca

Skriv gärna och berätta hur det gick.
    Håller mina tummar för att det kommer gå bra!

Ja, vad gör man när barnen inte vill undersökas, mutor är nog det bästa man kan ta till.

• sweetfia

Hej! Allt gick bra., Ingen tumör.. han ska dock ha glasögon för han är översynt.. och sen så har han assymatism eller va det hette, att ögat är till plattat istället för runt, vilket gör de svårt för honom att skilja på tex m n h osv..

• Bebis
    sweetfia skrev 2009-02-14 23:27:10 följande:
    Hej! Allt gick bra., Ingen tumör.. han ska dock ha glasögon för han är översynt.. och sen så har han assymatism eller va det hette, att ögat är till plattat istället för runt, vilket gör de svårt för honom att skilja på tex m n h osv..
    Skönt att höra att det inte var en tumör i alla fall :)

Och bra att ni fått veta det redan nu så ni kan hjälpa honom på bästa sätt :)
    Don't Panic
  • Jelenas

Vilken tur att det inte var en tumör. Min minsta uppvisade samma symtom och vi har precis fått veta att det är en tumör han har. Men inte om den är elakartad eller godartad.

• sweetfia
    Jelenas skrev 2012-02-25 16:49:52 följande:
    Vilken tur att det inte var en tumör. Min minsta uppvisade samma symtom och vi har precis fått veta att det är en tumör han har. Men inte om den är elakartad eller godartad.
    Usch :((
    Hoppas den är godartad.
    Kram på er.
  • Jelenas
    sweetfia skrev 2012-02-29 21:53:33 följande:
    Usch :((
    Hoppas den är godartad.
    Kram på er.
    Oj, jag har missat att svara. Nä den var tyvärr elakartad. Retinoblastom var diagnosen så dagen efter undersökningen opererades ögat bort och han har nu protes. Men allting gick väldigt bra, han slapp cellgifter och behöver bara gå på kontroller. Han är botad med inte friskförklarad.
Svar på tråden Orolig, vit fläck i ögat..