• Glass

skickade ni inbjudningskort? (dop, namngivning)

Hur gjorde ni och varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skickade ni inbjudningskort? (dop, namngivning)
  • Skutt

Ja jag skickade. Tyckte det var trevlig och så fick man svar på hur många som kom. Lättare att plannera maten då:)

• MuffinCake

Vi skickade (namngivning).

Skulle bjuda så många att det hade blivit jobbigt att ringa runt.

Max och Hannah - mina mirakel
  • Doodelidoo

Vi skickade inbjudan och sedan tackkort med foto efteråt. Hur skulle de annars få reda på när det var? Telefon? Verkar jobbigt om det är fler än närmaste familjen.

• Siriva

Skickade inbjudningskort till namngivningsfesten. Vi hade precis flyttat så det blev "flyttkort" också.
    Det är väl bra att skicka ut inbjudningskort i god tid så folk hinner boka in det. Sen är det lättare att hålla reda på hur många som kommer och så.

Hade tänkt att skicka tackkort också men framkallningen strulade till det så de kom aldrig.
    Jag tog den bilden till julkort det året istället. (kommer inte ihåg om jag skickade annat tackkort istället)

Min mans bror skickade ut inbjudan till sina tvillingars dop på måndagen när dopet var på lördagen.
    Det hade "ryktats" att det skulle vara dop men det anser jag inte räcker. Här skulle dopet vara på en ö med begränsade båtturer. De hade dessutom prickat in barnens fasters 30-årsdag så det dopet var mindre lyckat av flera anledningar.

• Caranlachiel

Svarade ja därför att vi kommer göra det när det väl är dags. Hur vi än gör så kommer det bli massor av människor (50-100 pers beroende på var vi drar gränsen för gästerna), så det känns skönt om man kan få svar på hur många som kommer.

Vecka 35 - and counting! (BF 21 mars)
  • malibos

Doodelidoo skrev 2009-02-11 08:33:29 följande:

Vi skickade inbjudan och sedan tackkort med foto efteråt. Hur skulle de annars få reda på när det var? Telefon? Verkar jobbigt om det är fler än närmaste familjen.
    Gjorde likadant och instämmer!
  • Naturgodis

Ville göra egna personliga inbjudningskort. Spara som minne!

• StepByStep

Nej, vi körde med personlig inbjudan. Alltså att vi ringde runt till dom vi bjöd. Vi höll liksom dopet inom närmsta familjen och dom allra närmsta vännerna.

Esmeralda 050417 (v) Savannah 080622
  • Jessa med 3

Vi ringde först och kollade datumet med "de viktigaste" (ex. faddrarna) i god tid. Sen gjorde jag inbjudningar och skickade - mest för att jag tycker det är roligt, men också för att det då är lätt för alla att dubbelkolla tid och datum.

Svar på tråden skickade ni inbjudningskort? (dop, namngivning)