• Anonym

Längtar ni efter era respektive under dagen?

Måste börja med att berätta att jag älskar min man jättemycket! Vi har varit ihop i snart 18 år och har två barn.

Han skickar ofta sms eller ringer och säger att han längtar efter mig under dagarna när han är på jobbet. Jag tror att han gärna då vill höra "Jag längtar efter dig oxå". Men jag gör ju inte det, så jag kan helt enkelt inte skriva eller säga det då. Vi är sällan ifrån varandra längre stunder än under dagen när vi jobbar och då hinner jag helt enkelt inte längta efter honom.

Hur känner ni? Är det ovanligt att man inte längtar efter sin partner?

• Svar på tråden Längtar ni efter era respektive under dagen?
  • Anonym

jag längtar inte efter min gubbe, inte så mycket iallafall, kan va rätt skönt att va själv, men jag går bara hemma så hade vatt skönt o ha han hemma så jag har nån att prata med.

• leende guldbruna

samma här-längtar inte alls. Men när jag åkt iväg...på kurs då längtar jag

Min sambo sedan 14 år ,längtar oxå dagtid.men skickar inga sms,knappt vi pratar dagtid då båda e på jobb.

• smulan 75

Jag längtar alltid efter min man både när han jobbar o jag är ledig samt tvärtom,han jobbar alltid kväll/natt och jag jobbar varierande arbetstider dag/kväll.

• jagäraf

Jag kan längta mycket efter min man när han inte är hemma. Vi har varit ihop i 27 år och är oftast tillsammans hela dagar (jobbar ihop hemma). Ibland är han bortrest ett par dagar och då känner jag mig så ensam och längtar efter hans sällskap. Detta trots att jag har åtminstone ett barn och vovven hemma.

• Anonym (alli)

Nope
    Älskar honom,men tycker faktiskt att det är skönt att få vara lite ifred ibland.

• Livetsgåva

Längtar efter min man varje dag när han är på jobbet. När han väl kommer hem,så kommer den där pirrande känslan i magen *L*.
    Får ofta sms från han, ibland så skickar han blommor...
    Nån dag så ligger den en lapp i kaffeburken där det står att han älskar mig.
    Jag själv visar också dagligen vad han betyder och att jag saknar han.

• whatthebutlersaw

Jag längtar ofta efter min man när jag är på jobbet, men inte varje dag och jag ger inte alltid uttryck för det. Hans jobb gör att han har mer tid att smsa eller maila än jag, och det vet och accepterar han och blir inte sårad om han inte får svar.

Men jag tycker inte det är nåt konstigt att inte längta efter sin partner under dagarna. En del människor har ett jobb-jag och ett hemma-jag och när jobb-jaget är påslaget så får annat stå åt sidan. Det är inget konstigt med det.

• Lykketrollet

Nej, det gör jag inte. Vi är samman hela tiden på fritiden, så den tiden han är på jobb och jag på skolan längtar jag inte alls efter honom.

• fruis

Jag längtar i stort sett aldrig efter min man när jag är på jobbet. Jag är så uppe i annat att jag inte hinner tänka på familjen alls (och jag tycker det är rätt skönt att få den pausen också).

Min man däremot längtar efter mig och ringer ganska ofta. Jag tror att det beror på att han jobbar ensam och har mycket tid att sitta och tänka. Själv har jag alltid folk runtomkring mig på jobbet. Min man vet att jag blir irriterad när han ringer bara för att prata så han drar ner på det till ett minimum men det blir ändå snäppet för ofta för min smak.

Svar på tråden Längtar ni efter era respektive under dagen?