• aisthetis

vad tycker ni? byta eller inte? vilda väster i Malmö?

Min dotter började på ett kommunalt dagis detta året i januari som ligger en bit härifrån på ett skolområde vi inte tillhör. Hon har tre förskolelärare och 12 barn i sin grupp och hon trivs jättebra. Allting går toppen hon är glad och självsäker där äter, sover leker och vi tycker om personalen. Men nu har vi fått chans att komma in på en privat förskola, ett föräldrarkoperativ, som ligger ca 1 minut hemmifrån, kan bära henne dit. Det är en bra förskola jag har hört gott om med 21 barn i åldern 1-5 och ca 3,25 heltidstjänster delat på tre förskolelärare och en barnskötare. Utemiljön är väldigt liten men de verkar ha bra pedagogik och gör utflykter istället. Hur hade ni resonerat? Hon ska i så fall börja efter sommaren och då har man ju ändå haft semester så det blir ju lite av en omstart hur man än gör....blev så ställd när de ringde för jag trodde aldrig vi skulle få en plats där så snabbt!

• Svar på tråden vad tycker ni? byta eller inte? vilda väster i Malmö?
  • lilla bunny

Hur gammal är din dotter? Vår son började dagis i Limhamn när han var 1 år o 3 mån. VI bor i Klagshamn o ville ha dagis i Bunkeflostrand. Han var 1 år o 10 mån när han bytte o vi har inte ångrat det en sekund. Vi har närmare o han går på ett bättre dagis med bra utemiljö o sunda tankar... Vi trivdes kanon på förra dagiset med, men närheten gör supermycket!

Arvid 061031 ♥ BF 090510
Svar på tråden vad tycker ni? byta eller inte? vilda väster i Malmö?