• Naimstrut

Kan katten titta på TV?

Här kommer en lite konstig fråga men jag undrar ifall era katter bryr sig om TV:n hemma?
    Min katt hör ljud från TV:n och reagerar på det men hon verkar inte kunna se det som händer på TV:n för det reagerar hon aldrig på. Akvariet som står bredvid hoppar hon rakt in i ibland dock så hon måste ju kunna se fiskarna innanför glaset..
    Vi har en 50 Hz LCD TV, kan det vara skillnad på platt-TV och bildrör?
    Så, hur gör era katter?

• Svar på tråden Kan katten titta på TV?
  • Lusthan

Vi har bildrör och våra katter sitter ibland och tittar och försöker busa med något om det är nått de ser som rör sig. Vad exakt och hur mycket de ser är en annan fråga.

En kompis katt (brukar ta med den hit ibland) brukar hålla på och busa, sätter sig på tv:n och viftar en massa om den ser nå kul. :)

• nickefiki

De ser något ibland, som de följer en stund, men sen verkar de tappa det, eller får ont i ögonen eller ngt.

• Naimstrut

Men vår katt har aldrig brytt sig överhuvudtaget. När hon hör ljud från den och tittar upp så är det som att hon inte ser vart det kommer ifrån och tittar "genom" TV:n nästa...

• nickefiki

Det är ju olika, jag har också en som inte tittar.

• nickefiki

Så procentuellt blir det att 25% av katterna inte tittar. (våra katter alltså)

Svar på tråden Kan katten titta på TV?