Varför gulnar knopparna på orkidéen?
Min fina orkidé har massor av knoppar på stänglarna. Efter bara ett par dagar efter inhandlandet så gulnar knopparna längst ut och faller av... :( Varför?
Min fina orkidé har massor av knoppar på stänglarna. Efter bara ett par dagar efter inhandlandet så gulnar knopparna längst ut och faller av... :( Varför?
när de gör så här så är det oftast för de har fått för lite vatten. de ska tydligen inte ha så mkt men här går det gärna till överdrift o vi glömmer helt enkelt bort det.
Okej! Jag ger den vatten varannan vecka, doppas ner i vatten och får rinna av. Kanske är det för sällan då?
Min mamma säger att man ska vattna dom ca 1 gång i veckan.Nu när man har värme på elementen så får man vattna dom mer.
Vi får lyssna på Sallybuses mamma.
Om de gulnade bara några dagar efter du fått hem dem så kan de ha fryst på vägen in från bilen kanske, orkideér är ju väldigt kännsliga för kyla!
Jag får vattna oftare och hoppas på att den inte frös för mycket på vägen hem från affären. :) De större knopparna har i alla fall slagit ut! Tack för alla råd!
Det som är allra bäst för en orkideé det är äkta vitmossa (den gröna) Det är som ett första förband för dem!
Om man köper eller plockar (Vilket är lite svårt nu ifs) Men iaf så lindar man in rötterna i vitmossan och så får den vara så i några veckaor så piggnar den till jättefint sen!