Vad göra med ensamt marsvin? Kompisen dog igår :-(
Önskar få råd kring hur man ska göra med ett ensamt marsvin. Vet att de egentligen behöver vara två, men har ärligt talat inte någon riktig lust att "börja om" med en liten marsvinsunge igen.
Önskar få råd kring hur man ska göra med ett ensamt marsvin. Vet att de egentligen behöver vara två, men har ärligt talat inte någon riktig lust att "börja om" med en liten marsvinsunge igen.
En äldre omplacering kanske, finns hur många som helst på blocket.
Ja, det är klart, kan ju funka, men dessvärre finns inga omplaceringar i närheten av mig just nu. Hur länge klarar den sig utan kompis? Ska försöka hitta någon kompis så fort som möjligt, men det kommer inte lösa sig under dagen dessvärre! Tidigast om ett par dagar (om jag t.ex. måste köpa en till unge).
Kan du inte kolla om det finns något omplaceringsmarsvin på blocket till er lille farbror/tant?
förresten, dom dör inte av att gå själv ett litet tag bara det inte blir något långvarigt å dom kan bli deprimerade och sluta äta om det går för lång tid.
tamate: ja, min ambition är ju att snabbt försöka lösa situationen! Vill helst inte ha någon unge, men man kanske kan höra med uppfödare om de har någon lite äldre som de vill sälja för att byta till nytt färskt blod i aveln? Jag vet inte riktigt hur man hittar uppfödare, men jag ger mig ut på nätet och kollar!
Bellagio: har kollat, men det finns inte något i min omgivning för tillfället, men jag ska hålla ögonen på blocket de närmaste dagarna om det skulle komma upp någon mer annons.
den nätsida jag känner till är http://www.zoonen.com/ där finns lite uppfödare på olika djurslag. kanske du hittar någon där? annars kan du göra förfrågan.
du kan ju göra eftersökning på blocket också.
tamate: tack för hjälpen !!!