• Flickan och kråkan

jaaaaaaaa!!!!!

Hej hej!

Vill bara dela med mig av min lycka. Min lilla groda på snart 14 månader somnade igår kväll och idag nu till middagsvilan i min famn....och jag satt bara helt stilla!!!!! . Tog 10 minuter igår kväll och 5 minuter idag.

Som grädde på moset sover han bättre än han någonsin gjort på nätterna. En hel vecka nu med hela nätter utan minsta korta lilla uppvak

Är detta min lilla "kan-inte-komma-till-ro-och-vill-inte-sova-pojke" . Samma pojke som inte somnade vid amning. Samma pojke som inte somnade i bärsele utomhus eller i bil. Samma pojke som har fått vaggats upprätt vid varje sovtillfälle sedan han föddes?! Samma pojke som var tvungen att sova all dagssömn i bärsele, inomhus, under total stillhet tills han var 8 månader?! Samma pojke som vi periodvis har suttit och guppat i famnen på pilatesboll i sådär en timme mitt i natten?! Samma pojke som fortfarande vägrar att luta sig bekvämt tillbaka i vagnen (som han äntligen slutat totalvägra) utan sitter upprätt och sover hängandes över "magpinnen" när han bara inte kan hålla ögonen öppna längre.

Givetvis kommer det att komma fler perioder med usel sömn, men det händer ju faktiskt saker ibland!

• Svar på tråden jaaaaaaaa!!!!!
  • Catti41

Visst är det underbart när de bara överraskar en så där. Sådär så man undrar "är han sjuk?".
    Och sen så hoppas man att det ska vara början på en ny trend, men sen nästa natt eller dag är det krångel igen. Eller inte, men då kan man själv inte sova...

Grattis! Vår son gör så att han lite då och då väljer att sova utan uppvak mellan 19 och 7. Jag tror att han gör det när han känner av att vi är färdiga att låta honom sova i tält utomhus... ;)

• Girlinthecity

Åh herregud så jobbigt det låter! Grattis till dig och hoppas det håller i sig.

Flickan och kråkan skrev 2009-02-11 11:45:05 följande:
    Hej hej!Vill bara dela med mig av min lycka. Min lilla groda på snart 14 månader somnade igår kväll och idag nu till middagsvilan i min famn....och jag satt bara helt stilla!!!!! . Tog 10 minuter igår kväll och 5 minuter idag.Som grädde på moset sover han bättre än han någonsin gjort på nätterna. En hel vecka nu med hela nätter utan minsta korta lilla uppvak Är detta min lilla "kan-inte-komma-till-ro-och-vill-inte-sova-pojke" . Samma pojke som inte somnade vid amning. Samma pojke som inte somnade i bärsele utomhus eller i bil. Samma pojke som har fått vaggats upprätt vid varje sovtillfälle sedan han föddes?! Samma pojke som var tvungen att sova all dagssömn i bärsele, inomhus, under total stillhet tills han var 8 månader?! Samma pojke som vi periodvis har suttit och guppat i famnen på pilatesboll i sådär en timme mitt i natten?! Samma pojke som fortfarande vägrar att luta sig bekvämt tillbaka i vagnen (som han äntligen slutat totalvägra) utan sitter upprätt och sover hängandes över "magpinnen" när han bara inte kan hålla ögonen öppna längre.Givetvis kommer det att komma fler perioder med usel sömn, men det händer ju faktiskt saker ibland!
  • elefanten

Å vad härligt, grattis! Det är fantastiskt när man äntligen lyckas få sitt sömnvägrande barn att sova.

• Hervor 1

Vad härligt! Grattis till framgången

• Missred

Härligt! Du ger mig hopp!

• Momme72

GRATTIS! Det gäller att aldrig ge upp hoppet!

• ouiouioui

Oj, det låter helt sjukt jobbigt, stackare! Hoppas att den positiva trenden håller i sig!

Svar på tråden jaaaaaaaa!!!!!