• Stellamum

Ni som dansar "styrdans.."

Vi ska gifta oss behöver tips till vår låtlista. Vilka låtar dansar ni helst foxtrot och bugg till? Jag känner att jag är som bambi på hal is när det gäller den typen av musik...
    Hjälp är oerhört uppskattat så våra gäster får annat än makens snabba techno att dansa till... ;-D

• Svar på tråden Ni som dansar "styrdans.."
  • Stellamum

Ett litet tillägg, det får gärna vara musik av andra än de klassiska dansbanden så det tilltalar en bredare grupp. Jag tänker på Wham´s Wake me up before you go go och It takes two med Tina turner osv.

• emmy82

Creedence har många bra låtar smokie har en del. John Denver är lite mer country likaså Dolly parton typ Jolene mm. Svårt att säga på rak arm. Kommer inte på mer ska fundera på lite modernare band.

• MrsHawkins

Enligt min syrra så spelar Date jättebra musik.

Arvingarna spelar oxå dansvänlig musik utan att låta som en klassiskt dansband...

• Mitti

Bugg funkar ju utmärkt till klassisk rock också, varför inte Jerry Williams eller för den delen, Elvis!

• Twinpeak

Hejsan! Jag vet en massa bra, men dessa är de jag kommer på just nu:

För buggisarna på festen:
    Carlene Carter - Every little thing...
    Lee Ann Rhymes - Big deal
    Gretchen Wilson - Redneck woman
    Dixie chicks - Goodbye Earl

Går ju också att dansa foxtrot till...

• Themis

Är det foxtrot så varför inte Sinatras greatest hits eller nåt?

Bugg kan man köra en best of the 60s på, lite Shake, rattle and roll eller så? Finns även danssamlingar att köpa i handeln, fråga vad de rekar i en bra skivaffär.

• Jennie Brunflo

I princip så går det väl att dansa styrdans till schlagermusik. Melodifestivalenlåtar brukar alltid ploppa upp på dansställena.

• Stellamum

Oh! Massor av bra låttips! Tack!

• Stellamum

Twinpeak: Jag tar alla dina tips, det var precis vad jag ville ha!

Svar på tråden Ni som dansar "styrdans.."