vilken ålder gäller för babysitter?
Min son har bara fått provsitta sin en gång och han älskade den, men han kan ju inte hålla upp huvet ännu så det känns som han är för liten för att sitta i den?
vad är rekommenderat ngn som vet?
mvh
Min son har bara fått provsitta sin en gång och han älskade den, men han kan ju inte hålla upp huvet ännu så det känns som han är för liten för att sitta i den?
vad är rekommenderat ngn som vet?
mvh
Puffar, för det undrar jag också!
på vår står det från 4 veckor, men många kan sitta i den redan tidigare.
Det beror på om man kan ställa ryggläget. Vi köpte en (begagnad på blocket) som man kan ställa ryggläget på från nästan liggande till uppe-sittande. Är den i liggläge så kan de sitta i den från någon veckad ålder. Sittläge har jag hört ca 4 månaders ålder och inte för länge eftersom de blir trötta i ryggen som inte är så välmusklad ännu. De vi köpte sitterna av hade haft den till sin bebis som nu var 7 månader. De växer alltså ur den ganska snabbt...
Vi frågade på BVCnär man kunde sätta dom i babysitter o då fick vi svaret att de kan man göra från att dom e nyfödda.
vi har en klassisk babysitter i tyg som gungar lite lätt om han rör sig, alltså inga finesser som kan ställas in och så. Hm..svårt verkar vara lite olika, men Jack blir 1 mån på ons så då kan man kanske låta honom sitta en liten stund då o då i den..eller?
hihi
Jag är så fundersam kring allt.
men om den är en sån som gungar lite lätt kan han sitta redan nu! fast man ska ändå inte låta dem sitta för länge, utan växla mellan famn, babysitter och ligga på filt på golvet (läste det i nån föräldratidning)
Min dotter satt i babysitt när hon va 4 veckor, lade en filt/täke på babysitt så hon får stöd huvud/nacke... (Babysitt är 15 år gammal)
Hon låg i där ca 10-20 minuter, från början ska man vara försiktig med bebisar´s rygg....
Jag hade Norah där redan första dagen vi kom hem från BB...
Har en sån med olika lägen, å la ett vagnstäcke där så det skulle bli mer ombonat...
Var skitbra, för då kunde jag bära med henne överallt, in i köket, på toa när jag duscha mm
Vår dotter fick sitta i babysitter från när vi kom hem från BB, vi har en sådan som man kan ställa in så att de ligger ner. Fick höra från BVC att man kan använda babysitter (kanske inte sittandes rakt upp liksom), men att de inte ska sitta där långa stunder. Detsamma gäller matstolen (fast där kan de ju såklart inte sitta så tidigt). Vi började att ha Ida i matstolen när hon var ca 4 månader, men då bara korta stunder !
Visst kan han sitta i sittern, men var uppmärksam på hans signaler!
Saga säger ifrån när hon inte vill sitta i sittern längre... När hon har suttit där en stund börjar hon pipa och gnälla så då får man ta upp henne. Men hon har börjat sitta där lite längre stunder nu.
Vi har en Babybjörn babysitter och Tiffany har suttit i den sedan hon föddes, dock bara korta stunder eftersom hon blir trött i ryggen.