Någon som bor i Nyköping?
Hej!
Jag och min familj har planerat att flytta till Nyköping
men vi har aning o vilka områden som är lugnast och barnvänligast och vilka områden man inte ska bo i?
Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Ha det så bra
Hej!
Jag och min familj har planerat att flytta till Nyköping
men vi har aning o vilka områden som är lugnast och barnvänligast och vilka områden man inte ska bo i?
Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Ha det så bra
det enda jag kan säga är att ni ska undvika brandkärr och herrhagen!
det är ganska bråkigt där...tänkte ni köpa eller hyra?
Jag minns inget från Nyköpings områden flyttade därifrån när jag var 9år. Men vet att det är en mysig stad
Själv bodde jag utanför i Stigtomta eller nja utanför det oxå på Håhl
Hamnen är mysig på sommaren
du kan förövrigt kolla lite om områdena på www.nykopingshem.se där finns lite info om dom!
dessutom är www.boinykoping.se en bra sida!
Beror ju på hur ni vill bo...centralt eller utanför..lägenhet eller villa...hur kommer det sej att ni ska flytta hit? *nyfiken*
Jag bor i Nyköping-stenkulla, här är bor det barnfamiljer så det heter duga, ungar över allt xD
Det finns lekplats på varje gård.
Det är nära till dagis, affärer, allt^^
Det ända - är att det är mkt parkeringar och säkerheten är väll inte den största direkt.
jag ska flytta till stenkulla den 1 april,var bor ni Mussla?
Marsvägen, precis mitt emot järnvägen^^
Inte alltid SÅ kul;/
aha,vi ska ju flytta till stenkullavägen 17..det e ju precis bredvid?
förlåt,TS....jag lånade tråden lite.
jaaa,men det kan du ju då!
kom ihåg att vinka den 1 april då!
coolt.
maha, ska försöka
det är inget fel på brandkärr.
jag bor där med min dotter och det är inget bråk här.
det beror på vilken del av brandkärr man bor i.
jag bodde på brandkärrsvägen 66 och där var alla galna.
jag bor på brandkärrsvägen 44 och här är det lugnt.
bor bara gammlingar typ
min syrra bodde på brandkärrsvägen 86 förut, det var ju inte långt där ifrån det var nån som blev skjuten eller nått, och mitt ex granne på mariebergsvägen tände eld på sin lägenhet 2-3 ggr:P
japp...och en bekant till mig blev huggen med en skruvmejsel i bröstet på ortvägen.det händer säkert skit i övriga nyk. också,men det känns som att det blivit så komprimerat till just brandkärr.
Både socialen och social psyk.har iaf HAFT lägenheter där,misstänker att det kan ha med det att göra.
Annars är ju lägenheterna skitfina och det skulle kunna vara ett bra område med lekplatserna osv....
Sen alla bränder som har varit:P
Men brandkärr är skitfint och lägenheterna där det är ganska nybyggt är ju sjukt fina, min syrra bor i en sån, jag tror jag ska flytta dit jag med xD
japp,jag skulle vilja bo i dom vid mariebergsvägen med terasserna,men min man vägrar.
Han tror att stenkulla är ett "finare" område än brandkärr.
(han kommer från malmö,så man kan lura i honom lite vad som helst. )
Jag bor i Vrena! 23 km från Nyköping men bra väg och ett helt underbart ställe att bo på. En riktig idyll. Här finns bla skola och dagis på nära håll dessutom 4 st dagmammor. Bussarna går väldigt bra härifrån (och tillbaka). Dessutom billiga hus! Så fundera på Vrena tycker jag.
Håller med om att hålla dig borta från Brandkärr. Inte det roligaste stället att bo på men en superbra Öppna förskola att åka till.
Lycka till.