• M C

Vänsterhänta - ni får sluta; använd högern!

I en tråd framkom att vissa grupper tycker att man kan låta bli att använda vänster hand om man är vänsterhänt.

Det är bara att låta bli, använd höger istället. Det är det enda rätta. Det hör man ju; höger/wright (right).

Som enda bevis för detta har jag dels wright/höger och sen var det förr i tiden tvångsanvändning av höger.

Därför ska alla västerhänta använda höger, det är rent förtappat och oanständigt med vänster sida.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 14:30
    Ja , själklart är det en metafor. Ni får väl gissa vilken. Men grundprincipen är densamma - det är något man föds med.

• Svar på tråden Vänsterhänta - ni får sluta; använd högern!
  • logg81

Va?        

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • La Lola

*hahahaha*

/stolt vänsterhänt.

*mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • Fr1dlyst

Haha var det dummaste jag har hört!

Min farmor blev tvingad att använda höger hand under hela sin skoltid. Annars fick hon rapp med en linjal på fingrarna. 
    Men inte blev hon högerhänt för det. Hon kunde använda höger, men var fortfarande vänsterhänt.

Jag är helt handikappad med höger hand.  

Axel 080415
  • Hexx

förlåt....ska genast sluta skriva med vänster. för din skull...

• molly27

Använder väl för f-n vilken hand jag vill!! Absolut INGEN ska säga till mig att använda höger hand! Min son är med vänsterhänt,och gud så glad jag blev för det. Är 2009 nu!!

• La Lola
    Fr1dlyst skrev 2009-02-11 14:25:38 följande:
    Haha var det dummaste jag har hört! Min farmor blev tvingad att använda höger hand under hela sin skoltid. Annars fick hon rapp med en linjal på fingrarna.  Men inte blev hon högerhänt för det. Hon kunde använda höger, men var fortfarande vänsterhänt. Jag är helt handikappad med höger hand.  
    Min mamma, född -42, fick papper på från skolan att hon var för dum för att lära sig skriva med höger.
    Det stod inte så ordagrant men det var det det gick ut på i brevet.
    *mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • Sciarlotta

Hehe. Jag är vänsterhänt och vänsterfotad. Igår framkom det att jag även är vänsterögd. Ska jag peta ut vänsteröga också? (-;

Stöd Tibet - skjut en get
  • M C

Jorå, jag har en alldeles egen gammelmormor som var "sån". (Vänsterhänt, inte metaforen)

Svar på tråden Vänsterhänta - ni får sluta; använd högern!