Nån som testat Balsam-metoden? Funkar det?
I tidningen Familjeliv.se som skickades ut i dagarna kund eman läsa om balsammetoden. är det nån som testat den? funkar den?
I tidningen Familjeliv.se som skickades ut i dagarna kund eman läsa om balsammetoden. är det nån som testat den? funkar den?
Jag har använt balsammetoden i ett år. Det är det bästa som hänt mitt hår! Kolla mer på lockig.se om du inte redan gjort det.
Där finns massa bra information!
Om du menar att enbart tvätta med balsam och skippa schampot, så har jag gjort det i 2 månader nu. Äntligen slipper man svinto-håret och har ett normalt trevligt självfall-hår.
Ja, min tidigare dagliga kamp mot dreadsen är över!
Visst kan jag få tovor ibland fortfarande, speciellt när det behöver klippas.., men det är inte på långa vägar som förut.
Håret är mer återfuktat, glansigt och både är och ser friskare ut.
Rekommenderas helt klart, vare sig man lockigt hår eller inte!
Jag har gjort detta sedan 29e januari och mitt hår (som jag tyckte var skapligt fint före) är nu ännu finare, lockigare, glansigare och mjukare:) Jag hade ganska stora problem med hårbotten (fet) första tiden, nu verkar den ha börjat ge med sig! Jag har också investerat i en duschkräm utan sulfater och lågt ph-värde, jag behöver inte smörja in mig med lotion efteråt. Samt att jag inte behöver vara orolig för att få sulfater i håret då jag duschar. Jag är så glad att jag började med denna metod, och jag har nog Mamsis här på FL att tacka
för det...:) Allt kom inte med! Hon tipsade mig om detta, och jag har fått vackert hår nu!
Använder ni vanligt balsam eller någon speciell sort?
*nyf*
Zaria skrev 2009-02-12 21:47:43 följande:
Det ska ju vara ett balsam som är så "rent" som möjligt, fri från silikoner. Proteiner kan funka för en del, men mitt hår vill inte ha exempelvis niveas balsam som tvättbalsam, det blir lite för tungt för mig. Jag skippar att ha det i hårbotten och kör coops som det är så lite ingredienser i som möjligt.
Balsammetoden fungerar kanonbra!
Har kört schampofritt sedan oktober 07 och tänker INTE gå tillbaka till att använda vanligt schampo.
Jag har fått fuska med sulfatfritt milt babyschampo nu då barnen inte lämnar utrymme för bättre tvättar.
Det kräver lite mer tid att tvätta håret utan shampo eftersom massagen och sköljningen är en viktig del av tvätten.
Men snart kan jag återgå till mina hopkokstvättar igen (ägg, balsam, honung...)
Alla ni som kör balsammetoden. Har ni lockigt hår? Jag har rakt hår som gärna lägger sig slickat mot skalpen dag 2. Då känns det fett och flygit samtidigt. Bedrövligt! Och så simmar jag. Visserligen har jag badmössa, men kloret kommer ju åt håret ändå och måste tvättas bort för att jag inte ska få grönt hår. Vad ska jag tvätta med då? Räcker det med typ Coops balsam då med?