• rullan

När AD-dropparna stått framme.... Farligt eller???

jag glömde AD dropparna framme nästan ett dyngn...
    är det bara att slänga de nu?? är det farligt att ge dom??

• Svar på tråden När AD-dropparna stått framme.... Farligt eller???
  • MalinI

JAg har bara den variant som skall förvaras i rumstemperatut, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
    Tror nog inte att det är nån större fara. Men... Som sagt. Jag vet inte.

• mmonika77

De vattenbaserade gör ingen nytta efter 24 h framme och de oljebaserade kan man ha framme...

• Josse

AD Vitamin Olja ska förvaras i rumstemperatur och öppnad flaska ska användas inom 6 månader. Men om du redan hält ut 5 droppar på en sked och inte gett det på ett dygn kan du väl spola bort det och droppa upp 5 nya droppar från flaskan som ska stå i rumstemp.

• rullan

Jag har de vatten baserade som ska stå i kylen...
    Jag tror min BVC tant kommer att bli TOKIG på mig... det är nämligen inte första gåmgen detta händer!!
    nån som vet vad det kostar att köpa??

• Josse

Hittade följade på Apotekets hemsida:

AD-vitamin Olja orala droppar, lösning
    (ACO) 25 ml 46,00 kr

AD-vitamin Vatten orala droppar, lösning
    (ACO) 25 ml 46,00 kr

• rullan

oki... ja det kostade ju inte så mycket så jag tror att jag pyser dit imorgon.. fast jag tror att jag investerar i de oljebaserade den här gången..... *L*

• Superomam

Någon som vet om man skall ge ad droppar nu under sommar perioden?
    Har en bebis på 10 månader. Hur har ni gjort/ eller hur kommer ni att göra?

Och så har vi vatten baserad ad, hmm och virrpannan jag hade glömt dem i rumstemepratur ett dygn, alltså har dem ju inte gett ngn verkan, får nog knalla till apoteket o köpa idag =/

• MalinI

Superomam.
    Från barnet är ett år så behöver du inte ge på sommaren. Vår son föddes 17 jun 02. Somamren 03 fick han i juni, sen skulle jag ha uppehåll sa de på bvc.

• Superomam

Malinl

Tack för svaret.

• kixan

Superomam: Du får gratis på BVC, bara att gå dit och säga att dom är slut..

• nassepånken

jag kommer faktiskt ihåg hur ad-dropparna smakar från när jag själv fick. tyckte att det riktigt gott! är det en vanli åsikt?

• Tin o Trolls mamma

Jag ääälskade ad-dropparna. Vi hade vattenlösliga varianten. När mamma inte såg smög jag till kylskåpet och hällde i mig ur flaskan. På senare tid insåg jag att det nog inte var så smart. A-vitamin är inte bra att överdosera och speciellt inte när man är så liten som jag var..

Ekorren.

• nassepånken

så jag är inte ensam! själv halsade jag i mig en flaska penicillin med jordgubbssmak i unga år. just den smaken hade vi för att min pappa, som är läkare, delstog i någon undersökning av just den smaken, så det blev ett gott betyg.

Svar på tråden När AD-dropparna stått framme.... Farligt eller???