När AD-dropparna stått framme.... Farligt eller???
jag glömde AD dropparna framme nästan ett dyngn...
är det bara att slänga de nu?? är det farligt att ge dom??
jag glömde AD dropparna framme nästan ett dyngn...
är det bara att slänga de nu?? är det farligt att ge dom??
JAg har bara den variant som skall förvaras i rumstemperatut, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Tror nog inte att det är nån större fara. Men... Som sagt. Jag vet inte.
De vattenbaserade gör ingen nytta efter 24 h framme och de oljebaserade kan man ha framme...
AD Vitamin Olja ska förvaras i rumstemperatur och öppnad flaska ska användas inom 6 månader. Men om du redan hält ut 5 droppar på en sked och inte gett det på ett dygn kan du väl spola bort det och droppa upp 5 nya droppar från flaskan som ska stå i rumstemp.
Jag har de vatten baserade som ska stå i kylen...
Jag tror min BVC tant kommer att bli TOKIG på mig... det är nämligen inte första gåmgen detta händer!!
nån som vet vad det kostar att köpa??
Hittade följade på Apotekets hemsida:
AD-vitamin Olja orala droppar, lösning
(ACO) 25 ml 46,00 kr
AD-vitamin Vatten orala droppar, lösning
(ACO) 25 ml 46,00 kr
oki... ja det kostade ju inte så mycket så jag tror att jag pyser dit imorgon.. fast jag tror att jag investerar i de oljebaserade den här gången..... *L*
Någon som vet om man skall ge ad droppar nu under sommar perioden?
Har en bebis på 10 månader. Hur har ni gjort/ eller hur kommer ni att göra?
Och så har vi vatten baserad ad, hmm och virrpannan jag hade glömt dem i rumstemepratur ett dygn, alltså har dem ju inte gett ngn verkan, får nog knalla till apoteket o köpa idag =/
Superomam.
Från barnet är ett år så behöver du inte ge på sommaren. Vår son föddes 17 jun 02. Somamren 03 fick han i juni, sen skulle jag ha uppehåll sa de på bvc.
Malinl
Tack för svaret.
Superomam: Du får gratis på BVC, bara att gå dit och säga att dom är slut..
jag kommer faktiskt ihåg hur ad-dropparna smakar från när jag själv fick. tyckte att det riktigt gott! är det en vanli åsikt?
Jag ääälskade ad-dropparna. Vi hade vattenlösliga varianten. När mamma inte såg smög jag till kylskåpet och hällde i mig ur flaskan. På senare tid insåg jag att det nog inte var så smart. A-vitamin är inte bra att överdosera och speciellt inte när man är så liten som jag var..
Ekorren.
så jag är inte ensam! själv halsade jag i mig en flaska penicillin med jordgubbssmak i unga år. just den smaken hade vi för att min pappa, som är läkare, delstog i någon undersökning av just den smaken, så det blev ett gott betyg.