shih tzu valp som bajsar (mer eller mindre diarre) ÖVERALLT. Står snart inte ut.
Hej.
Jag har en 13 veckors shih tzu valp som mer eller mindre hela tiden (sedan vi hämtade henne vid 9 veckors ålder) varit dålig i magen. Hon får valpfoder från zoo affären, och äter endast detta. Hon har god aptit men snart står jag inte ut med detta jävla bajsande Överallt och Konstant.
Jag får bada henne flera gånger varje dag eftersom hon är full av skit.
Jag börjar morgonen med att bada henne eftersom hon bajsat ner hela buren under natten och har trampat omkring i detta. Därefter sanerar jag buren och dagen börjar. Jag är ute med henne varje timme ungefär, och hon bajsar o kissar jättebra ute, så gott som varje gång jag är ute med henne, men trots detta så bajsar hon inne. det är väldigt lös konstistens mestadelen av gångerna, men ibland bajsar hon först en fast korv, och därefter efter fem minuter så bajsar hon mer, och då är det löst. Jag blir helt galen. Dels eftersom jag efter varje bajsning måste bada av henne, eftersom det fastnar i rumpan och så på henne. (Då har jag ändå klippt ner henne bak, för att det inte ska fastna)
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Finns det någon mat jag kan ge henne eller något jag kan blanda ut henens mat med för att få ordning på det. Tänker på ris eller något liknande?
Jag känner mig helt desperat efter att ha fått starta och sluta varje dag med totalsanering av både hund och lägenhet. Det tar bort hela det roliga med att ha hund.
Vi har en vuxen 5 årig tik som inte har några problem alls med magen, och valpen får absolut ingenting annat att äta som hennes mage kan reagera på. Till saken hör också att hon när vi köpte henne åt ett annat foder från uppfödaren som jag försökte fortsätta med, men som hon helt ratade. Jag gick då till zoo affären och fick prova två foder innan hon tillslut åt det här fodret. Hon har dock varit dålig i magen hela tiden.
Snälla hjälp mig, för det fungerar inte att ha henne kvar om det inte blir ordning på det här. När hon var hos veterinären för återvaccinationen, så sa de att hunden var frisk för övrigt.