Vad tycker du är typiskt 90tal?
Frågan gäller både frisyrer och kläder.
Skall på fest med 90tals-tema och funderar på vad som är 90 tal, förutom jeans som sitter långt över naveln :P.
Frågan gäller både frisyrer och kläder.
Skall på fest med 90tals-tema och funderar på vad som är 90 tal, förutom jeans som sitter långt över naveln :P.
Vinrött och senapsgult! Var det inte en del kortklippt när det gäller frisyrer? Typ pott-frisyr med uppsprayad snedlugg.... Ganska mycket mönstrat var det väl också? En del 80-tals influenser hängde väl kvar känns det som... Hm? Svårt att komma ihåg helt.... Dr Martens och Champion luvtröjor...och Träningsbyxor med knappar längs sidorna...
u-ringade toppar...
ni minns kanske alla dessa hysteriskt mönstrade tighta toppar i stretch/jersey, långärmade. Dom såg nästan ut som en gympadräkt med sin djupa urringning i U-form.
Bodys var också typiskt 90-tal. Det skulle alla tjejer sy i syslöjden på högstadiet...
jeansskjortor med blommönster på.
såna här prassliga seglarjackor.. - Henry Lloyd hette dom visst...
Stickade långa tröjor som gick ner över baken.
Troll och låten "Jommy Dean".
Internet var nytt också!
Tänker direkt på dom fula buffalo-skorna alla gick omkring med *kräks* jag hade turkosa, huuuvvvva så fula dom var!!!
Nyfiken gul skrev 2009-02-24 09:25:05 följande:
Var det inte sån där grunge(stavas??)stil också, man skulle ha jättebrallor, jag hade iallafall bruna stora jeans! HUVVA!!
ravepartyn..lågkonjuktur och curt cobains självmord. euorotechno..bläää
vi glömmer väl inte hip-hopens begynnelse med snorungarna i Criss-Cross som skapade ett bakvänt mode??
byxor, tröja och keps skulle vara bakåfram och givetvis nerhasat så man såg rövhålet...
Hår: Mittbena, hårmascara, zickzackhårband. Små hårklämmor och hår som var uppsatt i ett kråkbo bak på huvudet med dessa små hårklämmor eller hårnålar, gärna med ett hårband som extra piff på frisyren. Fluffig hårsnodd och håret uppsatt i en svans högt upp på huvudet.
Fluffig lugg och diadem.
Prylar: Miniryggsäck, Sportklockor, Armringar som satt långt upp på överarmen, gärna med någon snirlklig figur som t ex en orm. Runda glasögon
Kläder: Kjol på byxa, Spaghettiklänning med tshirt under, Långa mönstrade kjolar, Omlottkjolar. Munkjacka i dykardräktsmaterial.
Adidasbyxor med knäppning i sidorna.
Magtröjor, Flanellskjortor, Jazzbyxor, Cykelbyxor. Väst, Jeansjacka, Tshirtar med stora fula reklamtryck
Skor: Platådojjor :)
Smink: Mörkare färg kring läpparna och ett ljusare läppstift eller lipgloss...
Usch aakiree..... påminn mig inte.
Jag VAR 90-tal...
Gick på skol-disco som 10-11 åring i början av 90-talet=
Vit(sorry, NATURVIT) tight polotröja, syrrans urblekta Beverly Hills T-shirt storlek XXL.
Svarta tights och vita USA sockar.
En miljard jävla små plastnappar i ett halsband, och såklart en flaska hårspray i den regnbågsformade luggen.
Alla dansade sån där ful dans där man står med benen brett isär och trampar med en fot i taget mot den andra foten. DJ BoBo är bäst, och såklart Bryan Adams. Please Forgive Me spelades 38 gånger under 2,5 timme
napphalsband
Under slutet av 90-talet när jag gick på gymnasiet var det inne med superkorta kjolar och skyhöga stövlar till. Gärna långa strumpor oxå, som gick upp till knäna... ![]()
Hög uppsprayad sidolugg!
Gärna med tofs MITT UPPE på huvudet, gjord med en sådan där superful snodd med massa tyg på.
Stor skjorta i tunnt tyg med apfult etnomönster.
Nej nu måste jag uppsöka spyhinken!