HJÄLP! Ska ta ägglossningsspruta ikväll....och
glömde fråga Clv när jag ska sluta spaya, till mig sa dom igår att jag inte ska taa nån mer Gonal F, men att jag ska forstätta med sprayen, men hur läng????
Och inte har dom öppe!!
Någon???
glömde fråga Clv när jag ska sluta spaya, till mig sa dom igår att jag inte ska taa nån mer Gonal F, men att jag ska forstätta med sprayen, men hur läng????
Och inte har dom öppe!!
Någon???
Hmmm detta har diskuterats förr. Och jag har för mig att det var olika för alla. Jag tog min sista spray på morgonen och inget på kvällen, inget mer dagen efter.
Oj,,, näe,, och inte går det att få tag i dom,, men vad händer då om jag nu tar till på måndag???
Fasen också!! Tänk om allt blir fel!
Jag kan kolla mina papper då jag kommer hem. Sitter på jobbet nu. Fler kommer säkert också att svara. Finns det inget akutnummer?
I min behandlingsdagbok står det att jag dagen för ägglossningssprutan ska ta sprayen morgon & lunch ( använder Suprecur ) Sen sluta.
Så gjorde jag andra gången, men första ICSI:n så fick jag spraya fram till morgonen för ÄP iom överstimulering.
Så att råda hur just du ska göra är svårt. Antar att det skiljer mellan klinik, individ & vika mediciner du användt.
Kan du inte höra efter med de som går på samma klinik? Och har du inte fått ngn behandlingsdagbok där det ståR?
Lycka till.
Jag gjorde som Isop: sprayade morgon och lunch men inte på kvällen, då tog jag bara Ovitrellen. Jag sprayade Suprecur.
Förresten: vad roligt att det börjar närma sig!
Ursäkta vimsigheten.....men kom också på att du ju ska ha en helt medicinfri dag imorgon så då ska du absolut inte spraya. Så det ända du kan fundera på är om du ska ta spray ikväll (men det skulle inte jag göra ialla fall).
Hej!
Jag tar synarela. Och det enda hon sa till mig på Clv var att jag skulle fortsätta spraya och ta sprutan 21.30.
Och inge akut nummer har jag,,
Man får inte ta någon mer spray efter ägglossningssprutan. Jag tog sista synarela-sprayningen 2100 och Äl-sprutan 2130, sen är det färdig medicinerat. De sa till mig att man ska ta sista sprayningen den tiden man brukar på kvällen, men ALDRIG efter ovitrellen!!
oki,,, då gör jag nog så... sista sprayningen ikväll.
Men vad kan hända nu,, om jag inte har tagit tillräckligt? Det blir alltså typ 2 spray totalt!!
Som jag inte tar fram till ÄP.
Sprayen är ju till för att hålla tillbaks äggmognad och ägglossning vilket ju är precis det du vill uppnå med den sista sprutan.
Hej! Jag har tagit fram mina ordinationspapper från Calanderska. Den dag jag skulle ta äggmognadssprutan (Ovitrelle) skulle jag spraya för sista gången med Synarela. Jag skulle ta både morron och kvällssdosen. Det verkar vara samma som estrell fick göra. Lycka till och kram!
Hej
Tog synarela. Äp i onsdags.
Ovitrelle sprutan skulle tas 20.30 (måndag)0ch då skulle jag ta sunarela senast 19.00 och sedan inge mer!!
Hej!
Nu blev jag jättenervös! Ska själv ta ovitrelle sprutan ikväll (20:30) Bokad för ÄP på måndag, men till mig sa de att jag skulle spraya som vanligt, och min sista sprayning är ikväll kl 22:30 men vilka tider jag sprayar vet ju inte kliniken (jag har använt Supecur som jag har sprayat 3 ggr per dag). Vad ska jag göra? Vet inta alls hur jag ska göra nu.. någon som har några råd?
Knivigt
Har du inget journummer som du kan ringa?
Det har jag haft hela tiden...