Husqvarna vs Miele
Jag ska köpa kyl och frys och valet står mellan en husqvarna och en miele. Vad har ni för erfarenheter?
Kom gärna med plus och minus :)
Jag ska köpa kyl och frys och valet står mellan en husqvarna och en miele. Vad har ni för erfarenheter?
Kom gärna med plus och minus :)
Vi har en Miele-kyl medan övriga vitvaror är Husqvarna. Kylen vi har är bland de största litermässigt på marknaden (eller var i alla fall när vi köpte den) vilket jag ser som stort plus. Miele är ju känt för att vara ett kvalitetsmärke och hade vi haft större budget när vi bytte alla vitvaror för snart 2 år sedan så hade jag gärna valt Miele rakt över.
MEN vi är jättenöjda med våra Husqvarna också!
Okej husqvarna är snyggare utvändigt än miele och husqvarna har en större frys men 20 liter mindre kyl... Står i valet och kvalet...
Miele får väl alltsom oftast bäst i test...
Vi köpte ett dyrt Miele Kyl/Frys i 2007. Vi gillar det mycket men några månader sen nånting gick fel och kylskåpet slutade fungerar.
Det tog Miele 8 DAGARS att skicka en teckniker hit! Jag var så arg! Vi ringe dem varje dag men det tog 8 dagar! Alla min mat stod ute på balkongen! Det var en elektrisk kretskort som var fel, han bytte det ut och då var det bra igen.
Jag trodde att 8 dagar var för mycket tid att vara utan ett kylskåp! Dålig service till kunder!
Vi ringde mieles service för att vår nya diskmaskin inte fungerade. De hade hit samma gube 4 gånger innan de föll till föga och bytte ut skiten. Dett tog flera månader... Med den nya maskinen har vi haft mycket strul, jag har aldrig haft så mycket problem med någonannan diskmaskin eller köksmaskin över huvud taget. Förutom en bosch diskmaskin som tog fyr utan att den var på förstås...
Har Miele på kyl och frys och är väldigt nöjd. Har precis beställt en tvättmaskin.
Min kyl har också gått sönder men hos oss har service varit snabba, 1a gången vi ringde var de hit samma dag och tog en titt. Sen tog det ett par dagar innan delarna hade kommit men allt gjordes på 5 arbetsdagar. Andra gången samma sak. De har tydligen haft problem med termostaterna i kylarna från samma produktionsserie som vi har. Men jag är väldigt nöjd, har inte behövt betala ett öre trots att garantin utgick för ett tag sedan och vi har inte behövt använda kvalitetsbeviset heller.
Skulle jag köpa skåp idag skulle jag välja Miele igen men tycker att de nya modellerna saknar en hylla i kylen.
Min pappa har haft sin diskmaskin ifrån Miele i ca 17 år och den funkar utmärkt. Även hans dammsugare är Miele och den är säkert 20 år. Den därimot är väl inte den bästa längre men den fungerar.
Själv har jag nog mest haft cylinda.
vi har nya husqvarna vitvaror i hela köket, är supernöjd med allt.
Har tyvärr ingen erfarenget av miele men de är nog bra de med.
Vi har Miele och är supernöjda, kyl och frys då.
Att jämföra Miele och Husqvarna är ungefär som att jämföra BMW och Renault
Joonas skrev 2009-02-12 14:00:26 följande:
Jag gör naturligtvis inte en total bedömning. Jag gör ju en bedömning utifrån mina behov och mina erfarenheter. Och jag tror dessvärre att alla som betalar stora summor extra för att, som de själv tror, få kvalitet (och status?) blir lurade idag. Tillverkningen av hushållsmaskiner skiljer sig inte nämnvärt, förr var det större skillnader. För tjugo år sedan kanske? Knowhow o kapital finns inte bara hos bmw, eller miele... Det finns massor av bra maskiner till vettigare priser. Du kan räkna med att ha en diskmaskin i , vad säger ni, 10 år? sedan åker den ju ut vare sig den är trasig eller ej. Det är så man tillverkar produkter idag. För att de ska hålla tio år. Vem vill ha en maskin, omodern och säkert ful? Längre än så?
Joonas skrev 2009-02-12 15:02:27 följande:
Joonas skrev 2009-02-12 16:53:51 följande: