• Chessan

Dålig hy! MD Formulation

Hej,

Är det någon som har använt MD-formulations produkter under graviditeten? Ska vara bra mot Rosacea som jag. Har fått jätte problem nu under graviditeten men vet inte om jag töra använda den. Någon som provat?

• Svar på tråden Dålig hy! MD Formulation
  • arrebarre

Hejsan!
    MD är väl bra..men dyrt!!! Har haft samma problem som du och jag rekommenderar aloe-veragelè, kanonbra!
    Lycka till!

• Chessan

Vart köper du det? Märke?
    Tack för hjälpen!!

• Fröken Grön

Vad är egentligen Rosacea? Jag tror att det var det som min mamma fick när hon väntade barn. Nu är jag gravid och har börjat få jätte konstig hy med kliande partier på kind och käke, där det till slut kommer upp stora blämmor som ligger och bubblar och pyr under ytan. Kan det vara Rosacea?
    Vad är MD- formulations produkter för något och vart köper man det? Och vart köper man den där Aloe Vera gelén?

• arrebarre

Aloe vera hittar ni i hälsokostaffärer, märket jag använt heter "Jasön"...Lycka till!!!
    Kram!

• Buffa

Tror jag nog att du kan göra, jag gör det.
    Det står ju inget på förpackningen om det, inte heller på deras hemsida www.mdformulations.com/

• Dayna Lee

Ska du använda MD under din graviditet? Är det inte sockersyra i den?

• 1978nettan

finns det ingen svensk sida? för jag kan inte alls bra engelska...

• 1978nettan

oooo jag hittade det det var bara att skriva se istället för com
    vet någon var man kan hitta, typ foundation som täcker finnarna bra utan att man ser helt sminkad ut?? kan tillägga att jag har VÄLDIGT mycket finnar!!

• Lovable

Hej Chessan!

Det är ok att använda deras produkter, alla utom A-vitamin serien, de heter alltid något som t.ex. Vit-A-plus....
    Är utbildad hudterapeut och under utbildningen använde vi oss utav deras produkter bl.a., så jag frågade deras svenska argentur Dermarome och enligt dem så ska det vara helt ok.

Det är jätte bra produkter som du sa, speciellt om du har Rosacea.

Lycka till!
    /Mia v.26

• Lovable

Tips om bra foundation som dessutom är läkande för huden och renande (bra om du har oren hud, så som finnar) är ID foundation, en mineralbaserad foundation, ser ut som ett puder men jobbas upp på huden och "smälter" till en foundation konsistens. Super bra även för Rosacea då den även lugnar irritation.
    Säljs hos hudterapeuter och nu mera även på Åhlens City här i STHLM.

• 1978nettan

hrm.... var kan man hitta hudterapeuter nånstans i malmö? var ska jag söka nånstans?

• Lovable

Gå in på www.dermarome.se/ det är även argenturen för ID i sverige, du kan ringa dem, de har full koll på vilka som säljer deras produkter i hela sverige! :)

• Jennie1993
    Lovable skrev 2005-10-16 17:37:48 följande:
    Hej Chessan!

Det är ok att använda deras produkter, alla utom A-vitamin serien, de heter alltid något som t.ex. Vit-A-plus....
    Är utbildad hudterapeut och under utbildningen använde vi oss utav deras produkter bl.a., så jag frågade deras svenska argentur Dermarome och enligt dem så ska det vara helt ok.

Det är jätte bra produkter som du sa, speciellt om du har Rosacea.

Lycka till!
    /Mia v.26

Är det någon som har någon mer koll på detta i nuläget? 

Har en ansiktsmask hemma från just den serien och vill ju såklart inte göra något dumt, eller något som kan skada, men är den okej att använda även som gravid? Är i vecka 6 så väldigt tidigt men kan det skada? 

Svar på tråden Dålig hy! MD Formulation