• Lurvenpajsaren

CRP-värde

Hej!

Finns någon kunnig sjuksköterska som vill förklara för mig värdet kring en CRP!
    Jag gjorde ett idag, men blev inte så mycket klokare på det, har googlat, men hittar inga sajter som ger svar på var gränsvärdena ligger.

• Svar på tråden CRP-värde
  • Champagne

<5 anses som normalt.

Får man fråga vad du hade i CRP?

• Lurvenpajsaren

Hon sade strax under åtta och att inte var någon fara. Har precis haft missfall så de ville kolla att jag inte hade någon infektion.

Champagne skrev 2009-02-11 20:26:37 följande:
    <5 anses som normalt. Får man fråga vad du hade i CRP?
  • Champagne
    Lurvenpajsaren skrev 2009-02-11 20:29:01 följande:
    Hon sade strax under åtta och att inte var någon fara. Har precis haft missfall så de ville kolla att jag inte hade någon infektion.
    Då är det ingen fara
  • Mother of 5

Ligger värdet under 10, så kan man i princip utesluta infektion.

Crp= snabbsänka.

Jag hade värdet 47 sist och hade ingen feber, var bara förkyld.

En väninna till mig hade feber och ett värde på närmare 80 för ett tag sedan. Hon var helt utslagen.

• Lurvenpajsaren

Tack snälla för era svar! Då känner jag att jag kan lämna detta tråkiga kapitel och gå vidare. Jag blev lite nervös och tänkte om tio kanske var max eller så!

God natt!

• Champagne
    Lurvenpajsaren skrev 2009-02-11 20:58:10 följande:
    Tack snälla för era svar! Då känner jag att jag kan lämna detta tråkiga kapitel och gå vidare. Jag blev lite nervös och tänkte om tio kanske var max eller så!God natt!
    jag har haft patienter med CRP på 600. De mår inte så bra. Sån tur är händer det inte så ofta

Godnatt
  • Jesspa80

Lurvenpajsaren skrev 2009-02-11 20:28:16 följande:

Drte står inget om gränsvärden där, tyvärr.
    Vad menar du, att det inte stämmer det som står där eller att du inte hittar det?
  • sweetflower

själv hade jag CRP 400. hade lunginflammation.

Svar på tråden CRP-värde