• tes 75

Dagistips Uppsala!

Jag anmälde just vår son att börja på dagis så smått till hösten när han fyllt 1 år. jag valde i den här ordningen:

Höganäs Ringarens Botulvs Peterslunds Jag valde Höganäs som 1a alternativ då de har en profil mot sagor & läsande. Någon med erfarenhet av dessa förskolor? Positivt & negativt?
  • Svar på tråden Dagistips Uppsala!
  • tes 75

kom igen! det måste ju finnas någon här på FL som bor i Uppsala & har barn i förskoleåldern

• shangri la

Hej!
    Nu får du jättesent svar men jag kan ge dig lite info om dessa dagis

* Höganäs-har vänner som har barn där och alla är väldigt nöjda, dock har jag bara hört om småbarnsavdelningen men i allmänhet verkar detta dagis ha gott rykte!

* Ringarens-vet ingen personlingen som har barn här men har besökt detta ställe och personalen verkar jättebra! Gillar speciellt den engelskspråkiga avdelningen, som till hösten förmodligen blir tvåspråkig (vi är intresserade av denna nämligen!) Står just nu i byteskö till detta dagis
    * Botulvs-sonen gick här tidigare, JÄTTEnöjd! Personalen är helt fantastisk på småbarnsavdelningarna, har bara massa gott att säga om detta.
    * Peterslunds-nej nej nej- endast i nödfall, så ja.. just nu går vår son här men vi är inte alls nöjda. Det blev akut för oss, därför går han här för tillfället, dock endast några timmar i veckan. Personalen känns inte bra, jag vet inte vad det är men det är en känsla jag har bara. Har sett en del saker som jag inte uppskattar heller... vill inte gå in i detalj ännu vad det kan vara för något. Har kontaktat en ansvarig om detta. Har även nu i efterhand hört mkt negativt om detta dagis!

Hoppas du får ditt första handsval nu då

• tes 75

TACK för svaret! vet du hur högt tryck det är på dagisplatserna, dvs är det vanligt att man får sitt 3e eller 4e-handsval, eller kanske till och med inget av dem?

• EochP

Vår lista såg ut ungeför som din, men vi hamnade på Lötens förskola och känner oss nöjda med det. Vet iochförsig inte alls hur det funkar på de andra avdelningarna, men våran(myran) är bra!

• Comedia

Min son går på Höganäs, och hans syster före honom. Vi är supernöjda! Personalen är fantastiskt bra, och det känns som att dom har "koll på läget" hela tiden. Personalen verkar känna alla barn, fröknar som jag inte har en aning om vilka dom är pratar ofta med sonen när man är där.

Botulv har jag bara hört gott om. Petterslunds förskola har grannarna sin yngsta på, dom är nöjda så vitt jag vet, men dom har haft dåligt rykte sen tidigare. Vet dock inte varför.

Till Höganäs är det lång kö, det är en väldigt populär förskola. Det är rätt högt tryck gentemot alla förskolor i centrala staden.

Svar på tråden Dagistips Uppsala!