Bulgarien i maj/juni
är det ett br alternativ? Hur varmt är det? finns någon bra sida att läsa i bulgarien och dess temperatur?
är det ett br alternativ? Hur varmt är det? finns någon bra sida att läsa i bulgarien och dess temperatur?
Jag har varit där en gång, dock i Juli, det var lite kallare än t.ex Mallorca och i havet var det som att bada i Sverige, svinkallt.
Jag skulle verkligen inte vilja rekomendera Bulgarien, så dålig mat och låg standard på hotellen. Jag skulle helt klart satsa på Mallorca, Grekland eller Cypern.
Kan tyvärr bara hålla med Jigge, arroganta människor, dålig mat och inte särskilt roligt bad.
Lägg hellre pengarna på annat resmål
Vi var där i slutet av maj och början av juni förra året. Det var inget varmt badvatten och ca 25 grader ute. När det gäller befolkningen och maten hade vi ingar problem alls utan vi skulle gärna kunna åka dit igen.
jag absolut inget emot bulgarien som resemål , men den gången vi var där i maj , var vädret hemskt , såg inte solen på hela veckan !!men när vi varit där i juli , aug har det varit perfekt .
i maj är det ju kallt ännu,
Vi var där i slutet av maj förra året. Vädret var fint, kanske 22-25 grader varje dag och sol, regnade en natt.
Och vi gillade både folket och maten
Intressant att höra så olika tankar om bulgarien...vi ska dit i juli...Antar att alla måste skaffa sig en egen uppfattning...E säker på att vår resa blir toppen så länge man får lite sol...
Jag har varit i Bulgarien och jag håller inte med om att det finns arroganta där eller dålig mat.. Badet är verkligen fint..Jag skulle rekomendera att åka dit i juni.. det är högsäsong då och mycket mer shopping och aktiviteter då..
Jag bodde på hotell iskar och det hotellet var mycket fint med bra service.. Jag rekommenderar även att ta båten över till Nessebar.. Fin liten stad med mycket ruiner och sådant..
Hoppas du kommer på vart du vill åka.. Jag kan bara sga bra saker om Bulgarien.. Jag var förresten i Sunny Beach..
Lycka till
jag var i bulgarien i början på juni förra året. var riktigt varmt och skönt. dock blev det lite regn period. det finns riktigt hemsk mat men självklart även god mat. kyckling curry är något jag skulle vilja tipsa om :-P
vi bodde på hotell lotus som inte var det roligaste fanns ingen pool. men man fick då gå till hotell iskar och bada istället så länge man köpte något där. där var det riktigt mysigt och fint bad. sunny beach var vi oxå på.
glassen är riktigt god där ;)
Kanske ska skriva att vi bodde ute i gamla Nessebar och att det är ett mysigt ställe om man vill ha lugn och ro.
Jag tyckte det var för kallt och regnigt i Bulgarien. Vill ni vara säker på sol och värme så välj Grekland eller Spanien.
Den enda mat jag gillade där var deras pizza för det kunde de verkligen laga. Vi levde på pizza hela veckan.
Vi var i Sunny Beach i slutet av juni 2008. Allt var jättebilligt så ska man åka med barn är det ett billigt alternativ. Med risk för tjat om handla allt :o) Fast jag skulle inte välja sunny beach med barn. Men det finns andra ställen som är mer barnvänliga.
Vattnet var underbart, det var det varmaste vatten jag har badat i. Tyvärr massor med folk på stranden och folk fick ställa solstolarna var de ville så det var packat utmed stranden.
Maten är billig, servicen sämre. Helt ok även om man inte kan räkna med gourmetmiddagar. Det dyraste vi åt gick på c:a 300:- för två med vin till maten. Kan rekommendera indiskt, kinesiskt eller mexikanskt. Inhemska maten är samma överallt.
Läder är billigt, märkeskopior likaså. Vi upplevde S-B som en enda stor marknad. Samma saker överallt.
Kolla hotellen, betala hellre lite mer för resan så att ni får ett bra hotell. Tänk också på att förstör ni något kan ni få betala det. Ex. fläckar på lakanen. Så kolla igenom att allt finns som ska finnas och att allt är rent direkt när ni kommer.