Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Myscho

Köttfärslimpa :) Hur göra ?

Har aldrig gjort köttfärslimpa förut skulle vara tacksamm för recept och någorlunda utförligt hur man ska göra :)

• Svar på tråden Köttfärslimpa :) Hur göra ?
  • ami

Godast: Ta en påse Blå Band pulver löksoppa och blanda med ett halvt kg köttfärs. Forma 2 längder och lägg i en form. In i ugnen, 200 eller 225 grader, i mitten kanske 45 min.

• korven72

Nä godast =)

Ta ca 1 kg köttfärs (så det räcker länge)
    hacka oliver, soltorkade tomater
    ha i fetaost
    timjan
    lite salt
    peppar
    2 ägg

smeta ihop, lägg på en plåt och klä in skapelsen i bacon.
    In i ugn i ca 200 om det är varmluftsugn.

Vänta tills den svalnat innan du skär den.

servera med klyftpotatis, tzatsiki och sallad.

• Lina 1987
    svart tulpan skrev 2009-02-11 22:22:10 följande:
    Nä godast =)Ta ca 1 kg köttfärs (så det räcker länge)hacka oliver, soltorkade tomaterha i fetaosttimjanlite saltpeppar2 äggsmeta ihop, lägg på en plåt och klä in skapelsen i bacon.In i ugn i ca 200 om det är varmluftsugn.Vänta tills den svalnat innan du skär den.servera med klyftpotatis, tzatsiki och sallad.
    De lät gott! Måste jag prova!
  • magdalena 80

Jag brukar ta 500g köttfärs, en påse löksoppa o en burk creme fraiche eller en burk gräddfil. Bara att blanda ihop, forma till en limpa o in i ugnen.

• Djupliden

1kg Färs
    1st Gul lök
    3st Ägg
    2dl Ströbröd
    41/2dl Mjölk
    Salt o Peppar

Lägg färsen i en bunke. Häll ströbrödet i en annan bunke och häll mjölken över, rör om och låt stå att svälla.
    Hacka löken.
    Knäck äggen i köttfärsbunken, ha i löken, ströbrödsblandningen, salt och peppar.
    Tvätta händerna och blanda sedan om och forma till en limpa.
    Lägg i ugnsfastform. Ställ i ugnen på 175grader i ca 35-45min.

• h8him

ami skrev 2009-02-11 22:15:30 följande:

Godast: Ta en påse Blå Band pulver löksoppa och blanda med ett halvt kg köttfärs. Forma 2 längder och lägg i en form. In i ugnen, 200 eller 225 grader, i mitten kanske 45 min.
    Är det trevligt att äta detta?
    "Lök [41 %], potatisstärkelse, glukossirap, salt, maltodextrin, jästextrakt, vegetabiliskt fett, socker, färgämne (E 150c), vitt vin, syra (ättiksyra), buljongarom, dillextrakt."
  • Vårkänslor

mozzarella är ett måste! =P

• korven72

tänker samma tanke...

h8him skrev 2009-02-11 22:51:44 följande:
    Är det trevligt att äta detta? "Lök [41 %], potatisstärkelse, glukossirap, salt, maltodextrin, jästextrakt, vegetabiliskt fett, socker, färgämne (E 150c), vitt vin, syra (ättiksyra), buljongarom, dillextrakt."
  • Vårkänslor

Inte riktigt.. Men såå gott i köttfärsblandnigar

Är det trevligt att äta detta?"Lök [41 %], potatisstärkelse, glukossirap, salt, maltodextrin, jästextrakt, vegetabiliskt fett, socker, färgämne (E 150c), vitt vin, syra (ättiksyra), buljongarom, dillextrakt."
  • ami

Är det trevligt att äta detta?"Lök [41 %], potatisstärkelse, glukossirap, salt, maltodextrin, jästextrakt, vegetabiliskt fett, socker, färgämne (E 150c), vitt vin, syra (ättiksyra), buljongarom, dillextrakt."
    Mummms
  • Missimo84
    Vårkänslor skrev 2009-02-11 23:01:03 följande:
    Inte riktigt.. Men såå gott i köttfärsblandnigar
    Ja det syns ju inte
  • Ziitoo

Köttfärs
    Lök
    Paprika
    Bacon
    Salt
    Svartpeppar
    Cayennepeppar
    Vitlök
    Creame Fraich

Blanda detta och lägg i en form och toppa med bacon, kanon gott =)

♥ BF 19 Februari ♥
Svar på tråden Köttfärslimpa :) Hur göra ?