• april

Annonsera för hemmafrisör?

Jag hade tänkt dryga ut min lön med att ta frisör kunder hemma har tidigare arbetat som frisör, men pågrund av dåliga armar så pallar jag inte med att jobba hela dagarna med frisör yrket. Men några kunder i veckan klarar jag av håller även på att lära mig att göra gel naglar.

Nu till frågan hur ska jag annonsera för detta ser det oproffsigt ut om man sätter upp lappar tex i affären? Hoppas att någon har några bra förslag!

• Svar på tråden Annonsera för hemmafrisör?
  • FaRieTaLe

När det gäller annonser m.m. så har jag för mig att du måste skatta för det. Pröva djungeltelegrafen annars, d.v.s vänners vänner m.m.

• april

FaRieTaLe Hade ju inte tänkt och annonsera i någon tidning utan fundera på att sätta upp lappar, men är osäker på om det ser oproffsigt ut. Skulle ni nappa på en sån lapp för jag tar ju lägre priser än vanlig frisör!

• Jennie Brunflo

Om det skulle framgå att det var en utbildad frisör med vana...så skulle jag nog gå till en sån, även om jag såg annonsen på ICA.
    Om du dessutom listar prisalternativen och det ser ut som en proffsig lapp så tror jag det funkar utmärkt.
    Bara du får några kunder så funkar ju djungeltelegrafen sedan. Kan du dessutom tänka dig att åka hem till folk och klippa så tror jag det är ännu bättre. Annonsera på affärer nära äldreboenden och liknande.

Den frisör jag går till nu hittade jag på en annons på ICA. (Hon är en vanlig frisör men hade annonserat med lapp på ICA.)

• FaRieTaLe

Ja, jag skulle nappa på det. Vilken stad är du verksam i?
    Lycka till!

• Lamia

Gör en snygg "annons" i datorn. Kopiera upp lappar.
    "Hitta" nåt barn i 11-14 års åldern som vill tjäna lite fickpengar,
    och låt dem dela ut i brevlådorna i det området där du bor.
    Fråga även på närbutiken om du får hänga upp lapp.
    Så har en frisör här i området gjort
    Lycka till!

• E l l a

Jättebra tips från Lamia! Jag går själv till en tjej som både "friserar" och fixar naglar hemma, är utbildad och erfaren hon med men arbetslös eller nåt. Hittade henne via lappar med och jag är supernöjd - billigt är det ju också! Så prova du!

• april

Tack för era råd ska försöka fnula på hur lapparna ska se ut och gå runt här och sätta upp!

• Karpet

Är det svartarbete det handlar om så är det nog bättre att använda sig av djungeltelegrafen än att sätta upp lappar på stan.

• Lamia

Man FÅR arbeta extra som "hobbyverksamhet" utan att betala skatt för det.
    Vart gränsen går hur mycket man får tjäna vet jag dock inte...

Svar på tråden Annonsera för hemmafrisör?