• pelagonia

Drulleförsäkring ?

Hej

I går hände det..
    Tappade (klumpig och gravid som jag är) jag kaffeservisen i trappan när jag skulle bära upp den.
    Mina fina saker gick i sönder utom en mjölkbägare.

Tror ni sådan drulleförsäkring täcker upp detta ?

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Svar på tråden Drulleförsäkring ?
  • korven72

har för mig att drulle inte liksom finns längre utan ingår i hemförsäkringen. Ring anonymt och kolla upp på ditt bolag =)

• Miffomorsan

Jag tvättade av misstag min mobiltelefon i tvättmaskinen och fick ut det på min försäkring så visst borde du kunna få ut för detta också. Det beror ju lite på värdet på servisen i o f s, kan tänka mig att självrisken ligger på en del...

• pelagonia
    svart tulpan skrev 2009-02-11 22:40:07 följande:
    har för mig att drulle inte liksom finns längre utan ingår i hemförsäkringen. Ring anonymt och kolla upp på ditt bolag =)
    Nä det gör det inte..men jag betalar extra för det.
  • Miffomorsan

Jag tror att det heter allriskförsäkring numera.

• pelagonia
    Miffomorsan skrev 2009-02-11 22:42:49 följande:
    Jag tvättade av misstag min mobiltelefon i tvättmaskinen och fick ut det på min försäkring så visst borde du kunna få ut för detta också. Det beror ju lite på värdet på servisen i o f s, kan tänka mig att självrisken ligger på en del...
    Ingen anning. Fick det i present av föräldrarna. Tror dåvärdet var ca 5000.
  • pelagonia
    Miffomorsan skrev 2009-02-11 22:43:42 följande:
    Jag tror att det heter allriskförsäkring numera.
    aha..det gör det kanske.
  • Miffomorsan

pelagonia skrev 2009-02-11 22:44:00 följande:

Ingen anning. Fick det i present av föräldrarna. Tror dåvärdet var ca 5000.
    De har säkert tabeller som de kan gå efter när det gäller värdet på sånt. Nåt måste ju finnas för att de ska kunna räkna ut värde på saker om man t ex förlorar allt i en brand.
  • Krycke

Ja, det som du har är allriskförsäkring, även kallas drulleförsäkring. Det vanligaste är att självrisken är 1000 - 1500 kr.

Det är rätt Super Puma. Dom vill att det skall gå snabbt så dom kan säkert snabbt värdera den.

Lycka till!

Svar på tråden Drulleförsäkring ?