• lillangel

Hur får man en dunjacka vit igen ,något som är mer effecvt en kemtvätt?

För kemtvätten tog inte bort smutsen alla... kanske galltvål eller wanish? våhgar man tvätta i maskin? tänkte säja jackandå jag hatar gåsdun numera,o de ligger bara i garderoben o skräpar.

• Svar på tråden Hur får man en dunjacka vit igen ,något som är mer effecvt en kemtvätt?
  • Vipera

Du kanske skulle pröva en sån där blöjtvål som är för tygblöjor egentligen. En vit kub som man tar bort mycket fläckar med. Vi har använt den med framgång på många saker.
    Själv har jag en ljus kavaj som jag skall testa tvålen på när jag orkar{#lang_emotions_wink}

Måste man köpa plus för att få barn?
  • Howdahkan

Galltvål! Då kan du välja om du vill tvätta den för hand eller i maskinen..

• Siabellon

vilket bra tips Vipera, var köper man såna?

• Siabellon

O så såg det här svaren typ fyra timmar senare........
    Men länken är kvar! Tack för tipset!

• lillangel

galltvål köpte jag för ett par dagar sen...värdo och svindyrt ju tog inte ens bort barnmatsfläckar!

• lillangel

Vipera skrev 2009-02-12 08:50:00 följande:

www.imsevimse.se/shop.pab&id=828 Vet inte om man får länka eller om det blir reklam typ så skynda dig
    men en stor dunjacka går väl inte me en tvål?
  • Siabellon

Galltvål ger jag inte ett ruttet lingon för. Inte en endaste gång har den fått bort de fläckar vi haft på kläderna. Jag kör vanligtvis med Yes handdiskmedel med superframgång men jag tror inte det funkar på din jacka. men prova vettja!

BTW: Antar att man ska gnugga fläckarna med den där blöjtvålen

• Vipera

Köp en blöjtvål ändå och testa! Om det är fläckar som skall bort så gnugga dem som sagt. Vi använder den exempelvis när grabben ritat fina mönster på våra vita väggar och allt sånt.
    I övrigt så vet jag inte om det är läge att för någon att köpa/sälja en dunjacka just nu i dagarna. Vänta lite så kanske klimatet blåser över lite, då kan du få mer för den

Måste man köpa plus för att få barn?
  • lillangel

Vipera skrev 2009-02-13 09:50:59 följande:

Köp en blöjtvål ändå och testa! Om det är fläckar som skall bort så gnugga dem som sagt. Vi använder den exempelvis när grabben ritat fina mönster på våra vita väggar och allt sånt.I övrigt så vet jag inte om det är läge att för någon att köpa/sälja en dunjacka just nu i dagarna. Vänta lite så kanske klimatet blåser över lite, då kan du få mer för den
    haha tack för dina tips hela jackan är lite grå ist för vit liksom ...tror jag kör den i maskin me tennisbollar och 1 kg vanish
Svar på tråden Hur får man en dunjacka vit igen ,något som är mer effecvt en kemtvätt?