• hundälskare

en hund med kurrande mage ofta o då inte vill äta

vet ni vad det kan vara om en hund ofta ha kurrande mage o inte vill äta just den dan.Det kan vara så ett par gånger i veckan o sen kan hon äta nån vecka o så kommer det igen o så äter hon o så håller det på

• Svar på tråden en hund med kurrande mage ofta o då inte vill äta
  • Snorf

min gör samma
    Min Vet sa att det e nåt han äter som magsyran inte kan bryta ner..får testa olika torrfoder och se om det blir bättre

• Dora

Mår hon illa? Hur är bajset? Allmäntillstånd?

• hundälskare

jag har testat olika foder men tycks ej bli bättre
    allmäntillstånd är bra nnars förutom att hon blir väldigt orolig när det kurrar o låter

• Snorf

jo, det hör till, dom skäms över att det låter...
    Ring din Vet och fråga...

• Dora

Skäms? Det undrar jag. Det är nog snarare att hon inte mår bra. Min hund (som dog i augusti) hade magbesvär hela livet.

• Rottis77

Detta problemet hade min ena hund för några år sedan, men hon kräkte ibland också på natten eller tidig morgon. Jag gav henne omeprazol (som man kan köpa receptfritt på apoteket), och det blev mycket bättre, och nu har hon inga problem alls. Gav henne tabletterna ett tag när jag började märka att hon inte mådde bra. Detta va i samråd med min vet.

• Dora

Rottis77 skrev 2009-02-12 08:20:54 följande:

Detta problemet hade min ena hund för några år sedan, men hon kräkte ibland också på natten eller tidig morgon. Jag gav henne omeprazol (som man kan köpa receptfritt på apoteket), och det blev mycket bättre, och nu har hon inga problem alls. Gav henne tabletterna ett tag när jag började märka att hon inte mådde bra. Detta va i samråd med min vet.
    Det fick min också. Hon kräktes så fort magen var tom. Så hon fick mat fyra gånger per dag tillsammans med magmedicin.
  • Snorf

skrev bara vad min Vet sa, inget illa menat åt andra

• Rottis77
    Dora skrev 2009-02-12 08:28:35 följande:
    Rottis77 skrev 2009-02-12 08:20:54 följande: Det fick min också. Hon kräktes så fort magen var tom. Så hon fick mat fyra gånger per dag tillsammans med magmedicin.
    Jag gav henne också nåt kex innan vi la oss just då, men det behöver jag inte längre, och salt peppar ta i trä så är det nog ca 4 år sen sist.
  • Dora

Rottis77 skrev 2009-02-12 08:36:11 följande:

Jag gav henne också nåt kex innan vi la oss just då, men det behöver jag inte längre, och salt peppar ta i trä så är det nog ca 4 år sen sist.
    Så skönt. Hoppas det håller i sig.
Svar på tråden en hund med kurrande mage ofta o då inte vill äta