• Ziitoo

Vanligt att man blir förkyld innan förlossning?

Läste det någonstans och undrar om det verkligen stämmer? Har BF om en vecka och är dunderförkyld =(

♥ BF 19 Februari ♥
  • Svar på tråden Vanligt att man blir förkyld innan förlossning?
  • Mina småtroll

Ingen aning...Men krya på dig! Sitter också hemma o är förkyld, suck. Men BF är inte förräns 8 mars. Lycka till!

• corax

Jag blev det förra gången. Hade BF 3/3 och det är ju i förkylningstider, så det kanske inte är så konstigt. Vad jag har hört är att man ofta hinner bli frisk innan förlossningen sätter igång, och det stämde för mig. Blev sjuk på BF+5 och frisk lagom tills dottern kom på BF+13. Var iofs fortfarande täppt i näsan på förlossningen, så det där med profylaxandningen funkade inte helt 100, men annars gick det jättebra.

Krya på er! Inte kul att vara förkyld när man är höggravid

• Floria

Har en dryg vecka kvar, men är glad att förkylningen kom nu - med dottern kom den dagen efter att hon föddes, kändes jättehemskt att vara förkyld med en liten nyföding. Ville ju inte smitta henne, och inte heller låta bli att vara nära.

• MalinV

Jag har BF på lördag och har känt mig väldigt förkyld i ett par veckor nu. Men frågan är om det verkligen är en förkylning, den är rätt "mesig" (nästäppa och "slemmig" hals) och har hållt i sig lite väl länge. Misstänker att det är slemhinnorna som är irriterade pga graviditeten snarare än en riktig förkylning.

• Ziitoo

Ja här är jag förkyld i alla fall, usch och fy. Hostar och nyser om vartannat och näsan bara rinner =( Är så rädd för att förlossningen ska sätta igång pga detta. Men jag vill nog allt hinna bli frisk först innan bäse kommer.

♥ BF 19 Februari ♥
Svar på tråden Vanligt att man blir förkyld innan förlossning?