• Limus

Ikeas babywatch?

Någon som har den? Vår gamla är trasig, funderar på att köpa Ikeas.. Vad tyckte ni om den?

• Svar på tråden Ikeas babywatch?
  • Angel13

Vi köpte en igår faktiskt... den verkar vara okej! vet inte hur andra märken fungerar men jag är nöjd!!

• Limus

Ja, den ser helt okej ut. Låter den alls, eller är det bara ljusstyrkan som märks när barnet skriker?

• tes 75

den är jättebra, tycker vi. men vi har bara en Philips att jämföra med, & den är på tok för tyst även fast man har den på högsta volym (den är dock några år gammal, hoppas Philips ändrat på det nu!). ett plus på ikeas är lysdioden, då ser man om nåt är på gång även fast man diskar & slamrar. ibland lyser den i korta intervaller i takt med vår sons snarkning också, mycket praktiskt om man är PSD-nojjig

• Delphi77

Limus skrev 2009-02-12 09:44:44 följande:

Ja, den ser helt okej ut. Låter den alls, eller är det bara ljusstyrkan som märks när barnet skriker?
    Helt OK, inga finesser men den funkar och ja den låter också.
  • tes 75
    Limus skrev 2009-02-12 19:33:10 följande:
    Men tackar! Då blir det en sådan imorgon! =)
    jo, värt att tänka. ikeas babyvakt drivs på batteri (båda enheterna), men de har också uttag för elsladd. dock är den ju en budgetvariant så inga sladdar följer med, så vill ni inte köra på batterier se till att fixa sladdar. vi kör den som står vid lillens säng på el, den andra på uppladdningsbara batterier.
  • Limus

tes 75 skrev 2009-02-12 20:42:02 följande:

jo, värt att tänka. ikeas babyvakt drivs på batteri (båda enheterna), men de har också uttag för elsladd. dock är den ju en budgetvariant så inga sladdar följer med, så vill ni inte köra på batterier se till att fixa sladdar. vi kör den som står vid lillens säng på el, den andra på uppladdningsbara batterier.
    N'men, tack! Kan man köpa sladdar till den på Ikea?
  • tes 75
    Limus skrev 2009-02-12 20:59:37 följande:
    tes 75 skrev 2009-02-12 20:42:02 följande: N'men, tack! Kan man köpa sladdar till den på Ikea?
    det tror jag inte. Ikea har ju riktigt dåligt med sladdar. men hos vilken elhandlare som helst. ta med enheterna så får du rätt adapter (jag använder adaptern som hör till philipsbabyvakten, men det kan ju bli överhettat om man tar fel så det är nog bättre att inte göra som jag gjort)
  • Limus

tes 75 skrev 2009-02-12 21:01:47 följande:

det tror jag inte. Ikea har ju riktigt dåligt med sladdar. men hos vilken elhandlare som helst. ta med enheterna så får du rätt adapter (jag använder adaptern som hör till philipsbabyvakten, men det kan ju bli överhettat om man tar fel så det är nog bättre att inte göra som jag gjort)
    Kanske säkrast att köra på batterier då. :-P
Svar på tråden Ikeas babywatch?