• kärlektillminaflickor

Gåstol, behöver barnen vara en viss längd?

Jag var på affären igår och skulle köpa en gåstol till min dotter på 4månader.
    Men hon var för kort :(
    Hur kan det vara så? Måste barnen vara en viss längd för att kunna sitta i en gåstol? Min dotter är 61,5cm , kanske växt lite sedan jag mätte henne sist (3/2-09) ..
    Kan ju berätta att gåstolen var inställd på lägsta nivån.

• Svar på tråden Gåstol, behöver barnen vara en viss längd?
  • Hallonmun

Det skiljer sig från modell till modell, hade samma problem med gossen, vi köpte först en graco, men han nådde inte ner, så vi fick en annan av svärmor som funkade. så kolla runt lite om det. det finns inget krav på att det ska vara en viss längd, men de ska vara stabila i kroppen och i nacken.

• kärlektillminaflickor

Ja jag prova tre olika igår, men jag får fortsätta leta.
    Hon är jätte stabil i nacken, så det är inga problem :)
    Enda problemet är längden ;) hihi.
    Tack för svaret iaf.

• Eliin80

Vår dotter var också för kort för sin gåstol, men min sambo kilade in en träbit så att stolen blev lägre...Vet faktiskt inte exakt hur han gjorde, men det funkade hur bra som helst. Kanske nåt ni kan testa?

/Elin

♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • kärlektillminaflickor

Ja vi får titta på det om vi inte hittar en lite mindre storlek på gåstolen.
    Tack för tipset :)

• Linam370

Vi provade flera olika modeller, men vår son var för kort för alla. Han är inte jättekort, men tydligen har han korta ben =)

• kärlektillminaflickor

Det är så tråkigt, varför gör dem inte stolar som kan ställas in hur mycket eller lite man vill.. finns ju dem som är otroligt småväxta, ska inte dem kunna ha en gåstol då?
    Om inte längden har med stolen och göra, så borde det göra stolar för alla !

• Hallonmun

vi fick ha skor på liten i början, för han nådde precis ner, och kunde få fart. Satsa på platåskor kanske

• Villemo

På babyproffsen finns den lägsta gåstolen....den har snurrande hjul runtom....dom andra modellerna som finns har låsta bakhjul. Köp inte Akta Gracco för den är jättehög.....

• kärlektillminaflickor

jag har varit på babyproffsen o provade deras lägsta gåstol, hon var för kort för den :(
    så vi får helt enkelt vänta tills hon växt några cm innan vi köper.. tråkigt, men men

• 3 barns mamma84

Vi har en och han gunde gå i sin när han var 3mån gammal nej det behöver inte vara längren visst var min kille lång när han föddes men det är nacken som ska vara stabil o det var hans med.

• kärlektillminaflickor

Ja alla säger att det inte ska ha med längd och göra utan att nacken ska vara stadig och stark.
    Och det är den på henne, hon är 4 ½ månad.
    Men varför är hon då förkort för alla gostolar vi provat? :/ om längden inte har betydelse så brode det ju finnas någon för henne..
    Hon var 61,5cm när vi var till BVC sist , alltså 3/2 . Det är ju ca 2 veckor sedan, så hon kanske är 62-63cm nu..

• 3 barns mamma84

caashaq:
    In min gåstol har vi normal längt alltså med fötterna man kan inte höja eller sänga o i den har det gått jette bra han kunde ju gå iden vid 3mån visseligen var han ju 62cm när han födde o idag 6mån 77cm så nu springer han på

Prova att kolla efter några på loppis om dom är bättre för nya modeller e lite konstiga i längd vi köpe våran från loppis för 50kr

• kärlektillminaflickor

Tack så mycket !
    Vi får kolla runt =)

Svar på tråden Gåstol, behöver barnen vara en viss längd?