• misssecret

Ditt BÄSTA restaurangtips för att äta ute i Malmö

Skulle vilja ha tips på vilken retaurang som DU tycker är bäst i Malmö för att ut och äta på kvällen. Inte alltför dyrt utan prisvärd men med GOD mat.

• Svar på tråden Ditt BÄSTA restaurangtips för att äta ute i Malmö
  • susannar

hmm jag tycker nog Plock och Pinn, Tempo eller restaurang möllan.

• ellen84

kin long!! RIKTIG kinesisk mat, utan frysta findus grönsaker!
    eller asien (tror jag den heter) vietnamesisk mat.. eller Tempo såklart!

• elinville

Krua Thai...mums!
    Pers Krog /natalies - super mysigt
    sen gillar jag alla restaurangerna runt lilla torg
    El Paco på Värnhem - supermysigt och supergott
    Elyssé tykcer jag kan kännas lite stökigt, plus att sist jag åt där fick vi en fruktansvärt otrevlig servitris...men maten är supergod och prisvärd.
    Vad heter den där fondue-restuarangen som ligger på föreningsgatan vid konserthuset? ÄR det le consert?? Den är iaf super med!
    Och sen finns den som ligger vid Wallmans...Lime nånting va? Superduper bra!

Maja 070703
  • Kävlingetjej

St:Marcus vinkällare har en underbar buffe o sååå mysigt...

Lemongrass mittemot whalmans är en asiatisk fin restaurang..

inga jättebilliga ställen, men vi tycker att det är bättre att äta ute sällan o lägga mer pengar på det då, då kopmmer man ihåg det ju...

• misssecret

Ska genast kolla in era förslag några stället jag inte varit på

• elinville

Åh! Sen kom jag på ett jätet mysigt ställe, men det går inte att gå dit med barn.
    Carib Kreol!
    En av mina favoriter med superduper god karibisk mat och apgoda drinkar!
    Men det är ganska trångt och hög volym, men helt perfekt för en tjejkväll tex

Maja 070703
  • MoL

Varför inte Epicué - Väldigt god och prisvärd mat. Kan dock vara lite osigt om man sitter inne, men i "uterummet" med värme är det bra! kanske inte heller ett ställe att ta med sina barn på?

För er som gillar Thai måste jag bara rekomendera restaurang Satang på östergatan! Det är den enda thai restaurang jag ätit på där maten smakar så som den gör i thailand! Supergott! Tyvärr, thaimentalitet så det kan ta ett tag att få in maten, men det är helt klart värt det!

Och har ni änd varit och ätit på satang gå inom Dolce Sicilia på drottningtorget och prova en italiensk gelato till efterrätt! :)

• misssecret

Var ligger Epicué hittar inte någonstans, inte på eniro heller?!

Roligt med lite tips ska jag spara så vi kan testa lite nytt nästa gång vi är barnfria Carib Kreol lät ju också väldigt spännande!!

• gagge

hehehehe tjena miss-

Kreol har min mor testat, god mat, dock inte varit där själv.

Epicure ligger på gamla väster.

Generalsg. 4, 211 33 MALMÖ  
    040-97 11 00
    Telefon  
    040-97 11 04

Där har vi käkat två gånger, har både varmrätter och tapas stuk.
    Litet mysigt ställe, perfect på sommrarna när man kan sitta ute i trädgården.
    Mina älskade två prinsessor!
  • LittleMermaid

Käkade på Svea för ett tag sen - blev mycket glatt överraskad! Annars, lite enklare men sjukt gott och sjukt mycket mat: T-bone. Och jag är rätt restaurangkräsen...

• Kävlingetjej

elinville skrev 2009-02-13 09:32:05 följande:

lemongrass var det jag menade! Tack kävlingetjej
    vassego!=) japp dom har supergod mat...
  • misssecret

hehe gagge hittade mig här med

ja nu har jag fått en massa tips och en massa restauranger som jag ine hört om tack!!!

• Maac

mitt absoluta favoritställe är la roche - tapas och vin

Inte jättebilligt, men såååå fantastiskt gott!! Obs - boka bord!

• Granathjönsson

elysse så gott med fondy :D 

Svar på tråden Ditt BÄSTA restaurangtips för att äta ute i Malmö