• Suck och suck

Ni som har varit för snåla att köpa skridskoskydd (såna man har för att skydda medarna), Visst f-n kan man hitta på varianter?

Kommer inte riktigt ihåg, men visst hade klasspolare som inte hade köpta skydd, några smarta varianter till skydd?

Jag blev lite ilsk på att skridskorna kostade 350:- i sportbutiken, och att man MÅSTE "köpa till" skridskoskydd. Tyckte inte jag hade råd.

Men visst sjutton kan man trixa ihop ett eget alternativ till skridskoskydd, för att skydda medarna.
    Någon som gjort det? Vad?

• Svar på tråden Ni som har varit för snåla att köpa skridskoskydd (såna man har för att skydda medarna), Visst f-n kan man hitta på varianter?
  • Leather Cravat

Frigolit?
    Någon slags tjock tejp kanske kan fungera med.

• Suck och suck

Hm. tjock tejp? Det blir ju roligt att åka i de skridskorna sen.

• Suck och suck

Men det är klart. Tejpar man fast tejpen i själva tejpen bara för att det ska sitta "massivt" som ett skydd, kanske det funkar?

• Suck och suck

Hon ska ju åka redan imorron, och jag vet inte om jag kommer förbi någon sportbutik.
    De är ju relativt vassa för att han slipade dem i butiken, så då kanske man skär sönder påsar och sånt?
    Djävligt irriterande att skridskoskydd inte medföljer, då man köper!

• Leather Cravat

Haha, menar såklart att man tar bort tejpen när man ska åka. ^^

• elektra1

Har ni någon tjock gummi slang. De går att klippa så det blir som ett korvbröd typ.
    Sen går de att trä på. Men lite tejp så sitter de bra.

• Suck och suck

Men de blir ju alldeles klistriga av tejpen om man sätter fast dem på medarna. Det gör väl inte susen om man ska åka?

• Leather Cravat
    Suck och suck skrev 2009-02-12 09:18:06 följande:
    Men de blir ju alldeles klistriga av tejpen om man sätter fast dem på medarna. Det gör väl inte susen om man ska åka?
    Ah du menade så.
    Mjo, så kanske det blir ja. =/
  • MalinI

Men... Jag köpte ju skridskor här i november och fick med skydd. Tunna tunna men det medföljde iaf. Trodde det var standard.

• jajane

Mina barns lärare vill sätta på barnen skridskorna inne i omklädningsrummet/kapprummet för att sedan gå till isplanen.
    Blir inte det lite svårt med hemmagjorda skydd? Om ni har det likadant, vill säga.

Svar på tråden Ni som har varit för snåla att köpa skridskoskydd (såna man har för att skydda medarna), Visst f-n kan man hitta på varianter?