• Kiicki

Dop med ca 70 pers. Vad bjuder man på?

Vi kommer att ha dop i maj och har bjudit ca 70pers och som de ser ut kommer de flesta att komma.

Jag vill nu ha hjälp, de ska inte bli så dyrt har vi tänkt. Kan man "bara" bjuda på fika? Eller ska man bjuda på mat? Vad bjuder man på då? Pastasallad?

Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Dop med ca 70 pers. Vad bjuder man på?
  • Azalea

Vi har tänkt att bjuda på hemgjord potatissallad och kallskuret, lite gott bröd och kalla såser. Pajer är också bra, kan man ju göra långt innan och frysa in.

Sedan har vi även kaffe & tårta som dessert.

• Caranlachiel

Undrar också litegrann när man har så många... Vi kommer förmodligen bli mellan 70-110 pers så jag tror vi nöjer oss med smörgåstårta faktiskt.

Vecka 35 - and counting! (BF 21 mars)
  • JosephineS

Vi kommer att ha närmare 70 personer på dopet och vi kommer bjuda på tårtbuffé.. tårtor och kakor i alla sorter.

Först va jag inne på att göra pajer och kycklingsallad men så insåg vi att tårtbuffé räcker nog gott och väl.

• Domoni

Vi ska ha ca 70 personer därav ca 10 barn. De vuxna bjuds på lasange, samosa, kycklingspett och barnen får pannkakor (sylt och grädde) och så ställer vi fram lite köttbullar och kroketter till de barn som inte gillar pannkakor (finns det sånna???)

Till dessert kommer vi ha tårta (som vi gör själva)

Dryck blir kaffe, te och läsk/vatten.

Hoppas att ca 60 kr per person skall räcka i pengar. (Kanske lite mera om det behövs)

• Schohoo

Vi har dop för ca 50-60 personer och bjuder på smörgåstårta som vi (eller rättare sagt min syster) gör själva! Blir inte så dyrt!

• Kajak

Vi hade dop på oktober (1a barn) och januari (2a banr) så bjöd vi på varm mat, Gulasch soppa (typ köttbit i soppa) med bröd m.m

Du ska ha dop i maj, är det varm ute? då kan du bjuda på kallskuret eller nåt som är kallt.

Annars är det skönt att få äta varma mat om det är ganska kallt ute.

• Thegran

har dop i april, 60 pers ca. bjuder på smörgåstårta, tårta, kakor o dryck. vi gör allt själva (med hjälp av min mamma, mormor o svärmor)

• Tussilago09

Tycker det beror på vilken tid på dan dopet är.

Är det vid lunchtid tycker jag man ska bjuda på mat, till exempel något av förslagen ovan. Men är det på eftermiddan runt tretiden räcker det med tårta!

• Ann Lee

Kommer det långväga gäster? Om ja, så uppskattar de nog något matigare. Men är det bara gäster som bor nära er så tycker jag att tårta och kakor räcker bra.

Pastasallad är billigt och enkelt att göra till många. Barnen kan få korv med bröd.
    Även soppa är billigt men kanske blir för varmt med det i maj.
    Paj är inte heller alltför dyrt och man kan hjälpas åt att baka dessa. Problemet är när de ska värmas upp. Vilken lokal ska ni ha dopfesten i? Finns det bara en vanlig köksugn blir det problem med att värma 10 pajer samtidigt.

• Beautyflie

Vi hade 70 gäster och bjöd på tårta, kakor och bullar. För att hålla kostnaden nere gjorde jag tårtorna själv och la på marsipanlock, fast vi beställde superfina tårtdekorationer som såg ut som sovande bebisar i dopklänning.

• Noonis

Beatyflie: Var beställde ni tårtdekortioner? Låter festligt!

• Beautyflie

Noonis ---> Googlade fram en som gjorde såna där jag bor (tror jag sökte på tårtdekoration + min hemstad). Hon brukade egentligen inte göra "lösa" dekorationer, utan bara tillsammans med tårrtor, men jag flörtade litegrann :) Har lagt in en bild i mitt galleri om du vill titta.

Svar på tråden Dop med ca 70 pers. Vad bjuder man på?