• MaijaO

Vad ska jag lägga för lönekrav på ett sommarvikariat, socionom under utbildning.

Läser 4 terminen på socionomprogrammet och ska nu söka sommarvikariat. En av de kommunerna (Orust) jag har tänkt att söka i vill att jag lägger ett löneanspråk. Och jag har verkligen inte en susning om vad som är realistiskt. Några tips på var man ska lägga sig?

• Svar på tråden Vad ska jag lägga för lönekrav på ett sommarvikariat, socionom under utbildning.
  • Tecken

Vad är det för typ av jobb du sökt (gissar på att det är relaterat till din utbildning, men det står inte i ts)?

• MaijaO

På Orust söker de biståndshandläggare.

• MaijaO

Fasen du. Jag har ju 19.500 som personlig assistent.

Blyger skrev 2009-02-12 10:37:41 följande:
    ca 18-19 000 kr....
  • Blyger

MaijaO skrev 2009-02-12 10:43:23 följande:

Fasen du. Jag har ju 19.500 som personlig assistent.
    Ring SSR eller SKTF som är socionomernas fack och rådfråga dom..

Men jag fick 18.900 kr efter min 4:e termin....
  • Blyger

Men se det som att du får erfarenhet och får in en fot istället för att fokusera för mycket på lönen!

• MaijaO

Jo, det är ju sant. Vad fick du vikariat som?

Blyger skrev 2009-02-12 10:46:49 följande:
    Men se det som att du får erfarenhet och får in en fot istället för att fokusera för mycket på lönen!
  • Blyger

Jag fick ett vik på ekonomiskt bistånd....

• MaijaO

Gud vad roligt! Var jobbar du nu?

Blyger skrev 2009-02-12 10:50:53 följande:
    Jag fick ett vik på ekonomiskt bistånd....
  • Blyger

Idag är jag färdig socionom och jobbar på vår kommuns bostadssociala grupp, jag arbetar alltså med bostadslösa människor....

Jättegivande arbete! Jag skrev min C-uppsats om hemlösa så det passar mig perfekt!

Svar på tråden Vad ska jag lägga för lönekrav på ett sommarvikariat, socionom under utbildning.